|
Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Ветеринарної медицини та тваринництва >
---Кафедра фізичного виховання >
Статті >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17415
|
Название: | Assessment of students' body response to physical exertions based on quantitative criteria of resistance |
Другие названия: | Оцінка реакції організму студентів на фізичні навантаження за кількісними критеріями резистентності |
Авторы: | Arkhypov, O. Архипов, О. А. Laichuk, A. Лайчук, А. М. Tkachenko, P. Ткаченко, П. П. Otravenko, O. Отравенко, О. В. Khurtenko, O. Хуртенко, О. В. Otroshko, O. Отрошко, О. В. Redko, S. Редько, С. Ю. |
Ключевые слова: | exertion навантаження health здоров'я biomechanical analysis of statokinesiogram біомеханічний аналіз статокінезіограми physical education фізичне виховання stability factors фактори стійкості students студенти |
Дата публикации: | 2025 |
Издатель: | ALUNA Publishing |
Библиографическое описание: | Assessment of students' body response to physical exertions based on quantitative criteria of resistance / O. Arkhypov, A. Laichuk, P. Tkachenko [et al.] // Wiadomosci Lekarskie Medical Advances. – 2025. – Vol. LXXVIІІ, Iss. 8. – P. 1511–1521. |
Аннотация: | Aim: To investigate the biomechanical indicators of the statokinesiogram to assess coordination-related stability (balance) criteria in students before and after physical exertion.
Materials and Methods: The research, which was conducted in 2024–2025, involved 30 male students of the 1st-2nd academic years of the main medical group.
Methods: analysis and generalization of literary sources, method of computerized stabilography (statokinesiometry), methods of mathematical statistics. The complicated Romberg stance assessed students' balance.
Results: The biomechanical indicators of the statokinesiogram were investigated to assess the criteria of students' stability before and after physical exertion during physical education training sessions. Students demonstrate stable statokinesiogram indicators with a significantly unchanged ellipse area of the COM oscillations before and after exertion (SEllS – 3606 and 4004 mm2; α > 5 %). The leading role of proprioceptive, amplitude-frequency characteristics of the body's COM oscillations in balance control has been proven.
Conclusions: It has been established that maintaining balance by a student is a dynamic phenomenon that requires continuous body movement, which is the result of the interaction of vestibular and visual analyzers, joint and muscle proprioception, central and peripheral nervous systems. The cause of body mass center fluctuations is respiratory movements, blood circulation, as well as the functional state of the central nervous system and receptor apparatus. The effectiveness of the stabilography method for assessing the coordination criteria of stability (balance) of students before and after physical exertion has been proven. The results obtained indicate that physical exercises have a positive effect on improving the indicators of students' stability (balance). Мета: Дослідити біомеханічні показники статокінезіограми для оцінки критеріїв координаційної стабільності (рівноваги) у студентів до та після фізичних навантажень.
Матеріали і методи: У дослідженні, яке проводилося протягом 2024–2025 років, взяли участь 30 студентів чоловічої статі 1–2 курсів основної медичної групи.
Методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, метод комп'ютерної стабілізографії (статокінезіометрії), методи математичної статистики. Складна позиція Ромберга оцінювала рівновагу учнів.
Результати: Досліджено біомеханічні показники статокінезіограми для оцінки критеріїв стійкості студентів до та після фізичного навантаження під час занять фізкультурою. Студенти демонструють стабільні показники статокінезіограми зі значно незміненою площею еліпса КОМ коливання до і після навантаження (SEllS – 3606 і 4004 мм2; α > 5 %). Провідна роль пропріоцептивних, амплітудно-частотних характеристик організму коливання COM в управлінні балансом було доведено.
Висновки: Встановлено, що утримання студентом рівноваги є динамічним явищем, яке потребує безперервного руху тіла, як результат взаємодії вестибулярного і зорового аналізаторів, суглобової і м'язової пропріоцепції, центральної і периферичної нервової систем. Визначено ефективність застосування методу стабілізації для оцінки координаційних критеріїв стійкості (рівноваги) студентів до та після фізичного навантаження доведено. Отримані результати свідчать про те, що фізичні вправи позитивно впливають на покращення показників стійкості (рівноваги) студентів. Коливання центру маси – це дихальні рухи, кровообіг, а також функціональний стан центральної нервової системи і рецепторного апарату. Ефективність методу стабілізації для оцінки координаційних критеріїв стійкості (рівноваги) студентів до та після фізичних навантажень. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17415 |
ISSN: | 0043-5147 |
Располагается в коллекциях: | Статті
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|