DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/10227

Название: Методика підготовки студентів з різними вихідними рівнями фізичної підготовленості у гирьовому спорті
Другие названия: Методика подготовки студентов с разными исходными уровнями физической подготовленности в гиревом спорте
The methodology of the training of the students with different initial levels of physical fitness in kettlebell lifting
Авторы: Грибан, Г. П.
Gryban, G.
Ткаченко, П. П.
Tkachenko, P.
Краснов, В. П.
Krasnov, V.
Ключевые слова: фізичне виховання
физическое воспитание
physical education
навчально-тренувальний процес
учебно-тренировочный процесс
training process
гирьовий спорт
гиревой спорт
kettlebell lifting
гирі
гири
weights
силові якості
силовые качества
power qualities
студенти
студенты
students
Дата публикации: 2020
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Грибан Г. П. Методика підготовки студентів з різними вихідними рівнями фізичної підготовленості у гирьовому спорті / Г. П. Грибан, П. П. Ткаченко, В. П. Краснов // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Сер. 15. Наук.-пед. пробл. фіз. культури (фізична культура і спорт). – 2020. – Вип. 3К (123). – С. 120–125.
Аннотация: В статті представлено обґрунтування методики підготовки студентів з різними вихідними рівнями фізичної підготовленості у гирьовому спорті. Доведено, що представлена методика враховує педагогічні умови формування власного потенціалу студента (рівень фізичної підготовленості, стан здоров’я) та активізує його фізкультурноспортивну діяльність і вдосконалення у гирьовому спорті. Мета статті полягає у розкритті та обґрунтуванні ефективності методики підготовки студентів у гирьовому спорті, виходячи з рівня їх вихідної фізичної підготовленості.
В статье представлены обоснования методики подготовки студентов с разным исходным уровнем физической подготовленности в гиревом спорте. Доказано, что представленная методика учитывает педагогические условия формирования собственного потенциала студента (уровень физической подготовленности, состояние здоровья) и активизирует его физкультурно-спортивную деятельность и совершенствование в гиревом спорте. Цель статьи заключается в раскрытии и обосновании эффективности методики подготовки студентов в гиревом спорте, исходя из уровня их исходной физической подготовленности.
The work substantiates the methodology of the training of the students with different initial levels of physical fitness in kettlebell lifting. The study proved that the presented methodology takes into account the pedagogical conditions of the student’s potential formation (the level of physical fitness, health state) and intensifies one’s physical activity and the improvements in kettlebell lifting. The aim of the work is to discover and substantiate the efficiency of the methods of the kettlebell lifting training of students, based on their level of physical fitness. The study established that despite the considerable amount of scientific research, the problem of the methodology of the training of the students with the different initial levels of physical fitness and health state remains not solved in the educational sphere. Depending on physical condition and the level of physical fitness, clear limits of physical activity were established for the students of experimental groups: the intensity of activity accounted for 40–50 % of the maximum allowable heart rate for the students with a low level; 56–66 % for the students with a middle level, and the intensity of activity of the students with a high level accounted for 70–80 %. A wide range of physical exercises was used for the development of strength: general preparatory exercises accounted for 50–70 % of the total amount of exercises used in the training process; special preparatory and subsidiary exercises accounted for 20–35%; competitive exercises – 10–40% of the total amount of exercises. The efficiency of the methodology of the kettlebell lifting training of students was defined as the degree of the improvement of achieved results, in comparison with the initial indicators. The research determined that with an increase in the results of control tests and the improvement of physical development indices, the students of experimental groups significantly increased the level of special physical fitness during the competitive exercises in kettlebell lifting.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/10227
ISSN: 2311-2220
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
npu_2020_3K_ 123_120-125.pdf7,1 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет