DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/12826

Название: Розвиток силових якостей у студентів-чоловіків у навчальному процесі з фізичного виховання засобами пауерліфтингу та гирьового спорту
Другие названия: Power improvement of male students in the physical education process through powerlifting and kettlebell lifting
Авторы: Грибан, Г. П.
Gryban, G.
Мичка, І. В.
Mychka, I.
Ткаченко, П. П.
Tkachenko, P.
Скорий, О. С.
Skoruy, O.
Пантус, О. О.
Pantus, O.
Ободзінська, О. В.
Obodzinska, O.
Білоскакленко, Т. О.
Biloskalenko, T.
Ключевые слова: силові якості
power
фізичне виховання
physical education
навчальний процес
education process
пауерліфтинг
powerlifting
гирьовий спорт
kettlebell lifting
студенти
students
Дата публикации: 2021
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Розвиток силових якостей у студентів-чоловіків у навчальному процесі з фізичного виховання засобами пауерліфтингу та гирьового спорту / Г. П. Грибан, І. В. Мичка, П. П. Ткаченко [та ін.] // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Сер. 15. Наук.-пед. пробл. фіз. культури (фізична культура і спорт). – 2021. – Вип. 10 (141). – С. 39–42.
Аннотация: В статті представлено показники впливу пауерліфтингу та гирьового спорту на розвиток силових якостей у студентів-чоловіків. Мета статті полягає в обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності засобів пауерліфтингу та гирьового спорту під час розвитку силових якостей у студентів в навчальному процесі з фізичного виховання. Доведено, що використання засобів пауерліфтингу сприяє розвитку максимальної і абсолютної сили, а засоби гирьового спорту сприяють розвитку силової витривалості та підвищенню фізичної працездатності студентів, що має важливе значення для їх майбутньої професійної діяльності та життєздатності.
The article presents indicators of the powerlifting and kettlebell lifting influence on the power improvement of male students. The analysis of literature sources showed that to increase the level of power readiness, a significant number of students prefer powerlifting, and others ‒ kettlebell lifting. Power exercises promote the development of students' important volitional and physical qualities, readiness for highly productive work; preservation and strengthening of health, maintenance of comprehensive harmonious development; acquiring of the necessary knowledge on the organization of physical education and sports training by young people; the realization of tasks of professionally-applied physical training taking into account features of the future professional activity, and improving skills in sports developing power. The aim of the article is to substantiate and test experimentally the efficiency of powerlifting and kettlebell lifting for the power improvement of male students in the physical education process. It is proved that the use of powerlifting promotes the development of maximum and absolute power, and kettlebell lifting promotes the development of endurance and the improvement of the physical performance of students, which is important for their future professional activity and life activity. The analysis of the physical fitness indicators of students, obtained in the process of a formative pedagogical experiment, convincingly showed the high efficiency of powerlifting and kettlebell lifting for the power development. The students of the experimental group significantly improved the indicators in five tests in physical training Р<0,05‒0,001.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12826
ISSN: 2311-2220
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
NPU_2021_10_39-42.pdf5,78 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет