|
Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інформаційних технологій, обліку та фінансів >
Кафедра фінансів і кредиту >
Статті >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/12886
|
Название: | Оцінка стану державного боргу України та напрями його оптимізації |
Другие названия: | Assessment of the state of Ukraine’s national debt and directions of its optimization |
Авторы: | Стойко, О. Я. Stoiko, O. Шубенко, І. А. Shubenko, I. |
Ключевые слова: | державний і гарантований державою борг national and state-guaranteed debt зовнішній державний борг external public debt внутрішній державний борг domestic public debt боргові зобов’язання debt obligations ризики боргової політики debt policy risks |
Дата публикации: | 2021 |
Издатель: | Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку Національної академії наук України |
Библиографическое описание: | Стойко О. Я. Оцінка стану державного боргу України та напрями його оптимізації / О. Я. Стойко, І. А. Шубенко // Проблеми економіки. – 2021. – № 1 (47). – С. 123–133. |
Аннотация: | Метою статті є дослідження сучасного стану державного боргу України та розробка напрямів його оптимізації. Встановлено, що валютна складова у структурі державного боргу України є трохи нижчою за граничний рівень валютного показника структури боргу, визначеного МВФ для країн, що розвиваються. Така структура державного боргу України свідчить про залежність вітчизняної фінансової системи від валютних курсових коливань і необхідність збільшення валютних витрат із обслуговування боргових зобов’язань. Сума боргу за позиками міжнародних фінансових організацій та органів управління іноземних держав становить близько третини загальної величини державного та гарантованого боргу, що вказує на значну підтримку України з боку міжнародних партнерів, особливо з боку Міжнародного валютного фонду. Валютна структура державного та гарантованого державою боргу України вказує на високу вразливість фінансової системи до валютних шоків. Встановлено, що структура державного та гарантованого державою боргу України за видами відсоткових ставок є досить оптимістичною і засвідчує невисоку вразливість державних фінансів до процентних ризиків. Обсяг державного та гарантованого державою боргу України у гривневому еквіваленті за 2013–2020 рр. підвищився понад у 4,4 разу, а його зростання у дол. США було досить помірним. Визначено, що впродовж 2020 р. сума державного та гарантованого державою боргу України зросла у гривневому еквіваленті на 27,7 %, що обумовлено забезпеченням фінансування дефіциту державного бюджету, виділенням коштів на боротьбу з COVID-19, девальвацією національної валют тощо. Показник відношення обсягу державного та гарантованого державою боргу до ВВП, досягнувши максимального значення 81,0 % на кінець 2016 р., поступово знизився до рівня 50,3 % на кінець 2019 р., що відповідає встановленій законодавчій нормі. Однак значення вказаного показника за період, що розглядається, перевищують граничний рівень державного боргу, який встановлено міжнародними стандартами для країн з ринками, що формуються (30–50 % ВВП). Виявлено впродовж 2013 2019 рр. тенденцію до зростання сукупних витрат на погашення та обслуговування державного боргу України, що створює ризик рефінансування державного боргу, спричиняє додатковий тиск на державний бюджет і ВВП, обмежує можливості нашої держави для фінансування соціально-економічних цілей суспільного розвитку. Виокремлено основні ризики боргових зобов’язань України й окреслено способи їх оптимізації. Обґрунтовано необхідність створення Агентства з управління державним боргом, діяльність якого сприятиме зниженню боргового навантаження та зменшенню вартості обслуговування державного боргу. The article aims at studying the current state of Ukraine’s national debt and developing directions for its optimization. It is established that the currency component in the structure of Ukraine’s national debt is slightly lower than the threshold level for the currency component in the debt structure set by the IMF for developing countries. This structure of Ukraine’s national debt indicates the dependence of the domestic financial system on currency exchange rate fluctuations and the need to increase foreign exchange costs for servicing debt obligations. The amount of debt on loans from international financial organizations and government agencies of foreign countries comprises about a third of the total amount of national and guaranteed debt, indicating significant support Ukraine receives from its international partners, especially from the International Monetary Fund. The currency component in Ukraine’s national and state-guaranteed debt indicates high vulnerability of its financial system to currency shocks. It is established that the structure of Ukraine’s national and state-guaranteed debt by types of interest rates is quite optimistic and indicates a low vulnerability of public finances to interest rate risks. The size of Ukraine’s national and state-guaranteed debt in hryvnia equivalent increased during 2013–2020 by more than 4.4 times, and its growth in USD was quite moderate. It is determined that during 2020 the size of Ukraine’s national and state-guaranteed debt increased by 27.7% in hryvnia equivalent, due to the following situations: financing the state budget deficit; the allocation of funds to combat COVID-19; national currency devaluation, etc. The ratio of national and state-guaranteed debt to GDP, reaching a maximum of 81.0 % at the end of 2016, gradually decreased to 50.3% at the end of 2019, which corresponds to the norm established by the national legislation. However, the values of this index for the period under review exceed the threshold level of national debt set by international standards for countries with emerging markets (30-50 % of GDP). It is shown that the 2013 2019 period saw a tendency to increase the total cost of repayment and servicing of Ukraine’s national debt, which creates the risk of refinancing national debt, causes additional pressure on the state budget and GDP, and limits Ukraine’s ability to finance its social and economic goals of social development. The main risks for Ukraine’s debt obligations are highlighted, and ways to optimize them are outlined. The need to establish a National Debt Management Agency, the activity of which would help reduce both the debt burden and the cost of public debt servicing, is substantiated. |
URI: | http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12886 |
ISSN: | 2222-0712 |
Располагается в коллекциях: | Статті
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|