DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Періодичні видання >
Наукові горизонти >
2021, т. 24, № 07 >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/12979

Название: Brand promotion strategy in the internet services market
Другие названия: Стратегічне управління брендом на ринку інтернет-послуг
Авторы: Malchyk, M.
Мальчик, М. В.
Popko, O.
Попко, О. В.
Martyniuk, O.
Мартинюк, О. В.
Adasiuk, I.
Адасюк, І. П.
Oplachko, I.
Оплачко, І. О.
Ключевые слова: brand promotion
просування бренду
branding strategy
стратегія брендингу
brand management
бренд-менеджмент
Internet services market
ринок інтернет-послуг
e-commerce
електронна комерція
Дата публикации: 2021
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Brand promotion strategy in the internet services market / M. Malchyk, O. Popko, O. Martyniuk [et al.] // Scientific Horizons. – 2021. – Vol. 24, No. 7. – P. 100–108.
Аннотация: Digital technologies have become an integral part of modern life, the Internet services market is rapidly developing all over the world, which requires business companies to enter cyberspace. Staying on the Internet has long been an obligatory part of the business not only for large multinational companies but also for small regional and local business structures. It is not just the presence of a website or a group in social networks that is important, a brand communication strategy is necessary. The relevance of the studied subject is due to the need to increase the competitiveness of Ukrainian companies in the field of Internet marketing. The purpose of the article is to develop standard recommendations for strategic brand promotion in the Internet services market, to study the most effective promotion tools and communication channels with the audience in cyberspace. The leading methods for studying the problem were sociological and statistical methods. The technologies of system analysis and modeling are applied. The article analyses the best international and industry branding practices in cyberspace, examines the e-commerce market in Ukraine, and structures the main trends in its development. The material of the article formulates the mechanism for developing and introducing a brand positioning strategy in the e-commerce market, the main characteristics of successful branding, structures recommendations for the use of marketing technologies on the Internet. An important component of the research is the analysis of digital marketing tools and communication channels in the Internet services market. The materials of the article are of practical importance for the business community, specialists in the field of public relations, marketing, advertising, sales departments, and other specialists in the field of management. Effective brand management of Internet services allows increasing the commercial results of one's business, provides additional competitive advantages.
Цифрові технології стали невід'ємною частиною нашого життя, ринок інтернет-послуг швидко розвивається в усьому світі, що вимагає від бізнес-компаній виходу в кіберпростір. Перебування в інтернеті давно стало обов'язковою частиною бізнесу не лише для великих транснаціональних компаній, а й для невеликих регіональних і локальних бізнес-структур. Важливо не просто наявність сайту чи групи у соціальних мережах, необхідна комунікаційна стратегія бренду. Актуальність теми обумовлена необхідністю підвищення конкурентоспроможності компаній України у сфері інтернет-маркетингу. Мета статті полягає у розробці типових рекомендацій для стратегічного просування бренду на ринку інтернет-послуг, а також дослідженні найефективніших інструментів просування та каналів комунікації з аудиторією у кіберпросторі. Провідними методами дослідження проблеми стали соціологічні й статистичні методи. Застосовано технології системного аналізу та моделювання. У межах статті проаналізовано найкращі міжнародні та галузеві практики брендингу в кіберпросторі, проаналізовано ринок електронної комерції України, структуровано основні тенденції його розвитку. Матеріал статті формулює механізм розробки та впровадження стратегії позиціонування бренду на ринку електронної комерції, основні характеристики успішного брендингу, структурує рекомендації щодо застосування маркетингових технологій у мережі інтернет. Значним компонентом дослідження є аналіз інструментів цифрового маркетингу та каналів комунікації над ринком інтернет-послуг. Матеріали статті становлять практичну значущість для бізнес-спільноти, фахівців у сфері зв'язків із громадськістю, маркетингу, реклами, відділів продажу та інших фахівців у галузі менеджменту. Ефективний бренд-менеджмент інтернет-послуг дозволяє підвищити комерційні результати бізнесу, а також дає додаткові конкурентні переваги.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12979
ISSN: 2663-2144
Располагается в коллекциях:2021, т. 24, № 07

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
SH_2021_24_7_100-108.pdf506,91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет