DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Періодичні видання >
Наукові горизонти >
2022, т. 25, № 08 >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/13542

Название: Development of a marketing strategy to improve the market activities of agricultural and processing enterprises on the example of company policy
Другие названия: Розробка маркетингової стратегії вдосконалення ринкової діяльності сільськогосподарських та переробних підприємств на прикладі політики підприємства
Авторы: Dmytriiev, I.
Дмитрієв, І. А.
Levchenko, Ia.
Левченко, Я. С.
Prokopenko, M.
Прокопенко, М. В.
Beketov, Yu.
Бекетов, Ю. О.
Malikov, V.
Маліков, В. В.
Ключевые слова: marketing
маркетинг
agriculture
сільське господарство
enterprise economy
економіка підприємства
economy of Ukraine
економіка України
management
управління
business processes
бізнес-процеси
Дата публикации: 2022
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Development of a marketing strategy to improve the market activities of agricultural and processing enterprises on the example of company policy / I. Dmytriiev, Ia. Levchenko, M. Prokopenko [et al.] // Scientific Horizons. – 2022. – Vol. 25, No. 8. – P. 125–133.
Аннотация: Marketing strategy plays a huge role in the quality functioning and development of any enterprise. Therefore, the finding of new methods for the development of marketing strategies always remains the relevant moment for both entrepreneurs and scientists. Since the agricultural and processing enterprises play the greatest role for Ukraine, it was decided to pay attention to the creation of marketing strategy specifically for these enterprises. Thus, the purpose of the work is to analyze an example of the development of a company's marketing strategy in the above-mentioned sectors, describe its advantages and disadvantages, as well as draw conclusions regarding the specifics of creating a marketing strategy in Ukraine. The analysis became the fundamental method for completing the research, considering a significant amount of data that needed interpretation, which were used for it. The features of the creation and implementation of the marketing strategy of the company “Myronivsky Hliboproduct” were analyzed. It was shown that the company focused on scaling (expansion to foreign markets), developing the company's innovativeness and achieving the goals of sustainable development. Its peculiarity is considered the special approaches to the formation of management structure, characterized by its complexity and autonomy, and a business model based on the greatest possible independence from external suppliers of goods and services (closed production cycle). It was shown that the Ukrainian approach to the creation of marketing strategy still had some differences from the European approach, since it was characterized by the higher level of aggressiveness in capturing markets and the lower level of enterprises’ innovativeness, which was offset by the lower prices for labor and raw materials. The work brings new knowledge regarding the specifics of running the marketing campaigns and creating the marketing strategies among Ukrainian companies, in particular in the agricultural sector.
Маркетингова стратегія відіграє величезну роль у якісному функціонуванні та розвитку будь-якого підприємства. Тому пошук нових методів розробки маркетингових стратегій завжди залишається актуальним моментом як для підприємців, так і для науковців. Оскільки для України найбільшу роль відіграють сільськогосподарські та переробні підприємства, було вирішено приділити увагу створенню маркетингової стратегії саме для цих підприємств. Таким чином, метою роботи є аналіз прикладу розробки маркетингової стратегії підприємства у вищезазначених галузях, опис її переваг та недоліків, а також формулювання висновків щодо специфіки створення маркетингової стратегії в Україні. Основоположним методом для написання даної роботи став аналіз, враховуючи значну кількість даних, що потребували інтерпретації, які були використані при написанні даної статті. Проаналізовано особливості створення та реалізації маркетингової стратегії компанії «Миронівський хлібопродукт». Показано, що компанія орієнтується на масштабування (експансію на зовнішні ринки), розвиток інноваційності компанії та досягнення цілей сталого розвитку. Її особливістю вважаються особливі підходи до формування структури управління, що характеризується її складністю та автономністю, а також бізнес- модель, заснована на максимально можливій незалежності від зовнішніх постачальників товарів і послуг (замкнутий виробничий цикл). Показано, що український підхід до створення маркетингової стратегії все ще має певні відмінності від європейського, оскільки характеризується вищим рівнем агресивності в захопленні ринків та нижчим рівнем інноваційності підприємств, що компенсується нижчими цінами на робочу силу та сировину. Робота привносить нові знання щодо специфіки проведення маркетингових кампаній та створення маркетингових стратегій серед українських компаній, зокрема в аграрному секторі.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/13542
ISSN: 2663-2144
Располагается в коллекциях:2022, т. 25, № 08

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
SH_2022_25_8_125-133.pdf650,78 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет