|
Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інженерії та енергетики >
Кафедра електрифікації, автоматизації виробництва та інженерної екології >
Статті >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/8254
|
Название: | Впровадження інноваційних методик діагностики знань при підготовці фахівців інженерного профілю |
Другие названия: | Внедрение инновационных методов диагностики знаний при подготовке специалистов инженерного профиля The introduction of innovative methods of diagnostics of the knowledge at training of specialists of engineering profile |
Авторы: | Войцицький, А. П. Войцицкий, А. П. Voytsytsky, A. Нездвецька, І. В. Нездвецкая, И. В. Nezdvetska, I. |
Ключевые слова: | інтерактивні методи навчання интерактивные методы обучения interactive teaching methods пізнавальна активність студентів познавательная активность студентов students learning activity діагностика знань диагностика знаний diagnostics of knowledge форми контролю формы контроля forms of control тестування тестирование testing теоретична підготовка теоретическая подготовка classroom training |
Дата публикации: | 2017 |
Издатель: | Житомирський державний університет імені Івана Франка |
Библиографическое описание: | Войцицький А. П. Впровадження інноваційних методик діагностики знань при підготовці фахівців інженерного профілю / А. П. Войцицький, І. В. Нездвецька // Вісн. Житомирського держ. ун-ту ім. І. Франка. Сер. Пед. науки. – 2017. – Вип. 1 (87). – С. 49–53. |
Аннотация: | В роботі наведено порівняльну характеристику основних методів діагностики знань у здобувачів освіти інженерного спрямування, серед яких виділено тестування. Розглянуто дидактичні функції і педагогічні задачі тестування. В ході проведеного дослідження вдалося встановити, що тестування дозволяє реалізувати оперативний взаємозв'язок викладача і студента, самоконтроль студента при самостійному вивченні дисциплін, а також є неодмінною складовою при інтерактивному навчанні. В статье представлена сравнительная характеристика основных методов диагностики знаний соискателей высшего образования инженерного профиля, среди которых выделено тестирование. Рассмотрены дидактические функции и задачи педагогического тестирования. В ходе исследования удалось установить, что тестирование позволяет реализовать оперативную связь преподавателя и студента, самоконтроля студента при самостоятельном обучении и является важной составляющей интерактивного обучения. Currently, significant research and practicable for the development and testing of the various systems of pedagogical monitoring is mainly based on the test control of knowledge and skills objects of the educational process. Streamlined and standardized test control systems at the various educational disciplines are being actively implemented and used at all levels of educational activities. Bring the quality control in accordance with modern requirements brings to the fore the problem of creating a scientific and methodologically sound, experimentally proven the test system of the multistage control The aim of these studies is to determine the theoretical and practical aspects of improving the organization of control of professional knowledge of students of technical specialties of higher educational institutions. The paper presents comparative characteristics of main methods of diagnostics of the knowledge of the applicants of engineering education, among which the selected test. Didactic functions and tasks of pedagogical testing are considered. The introduction of information technologies in educational process allows to improve the quality of professional knowledge, strengthen the motivational aspect and a cognitive interest in students to increase the level of training and mastering skills with modern computer technology, to increase the degree of information security disciplines in the preparation of future professionals, to provide fast feedback and continuous monitoring of the level of professional knowledge, abilities and skills of students. In the course of the study it is proven that testing allows you to implement the operational relationship of the teacher and the student, the student's self-control with self learning, is an essential component in interactive learning. |
URI: | http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8254 |
ISSN: | 2076-6173 |
Располагается в коллекциях: | Статті
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|