|
Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Економіки та менеджменту >
Кафедра іноземних мов >
Статті >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/8534
|
Название: | Застосування іншомовного рекламного тексту в змісті курсу «Іноземна мова» для майбутніх маркетологів |
Другие названия: | Использование иноязычного рекламного текста в содержании курса «Иностранный язык» для будущих маркетологов Introducing advertising texts in a foreign language as a teaching material into the course of foreign language for future marketing professionals |
Авторы: | Ващенко, С. В. Vashchenko, S. Рибак, Т. М. Рыбак, Т. Н. Rybak, T. Свисюк, О. В. Свисюк, Е. В. Svysiuk, O. |
Ключевые слова: | рекламний текст рекламный текст advertising text професійна підготовка маркетологів профессиональная подготовка маркетологов professional training of marketing specialists іноземна мова для спеціальних цілей иностранный язык для специальных целей teaching a foreign language for special purposes міжпредметні зв’язки межпредметные связи cross-disciplinary approach зміст курсу іноземної мови содержание курса иностранного языка content of a foreign language course |
Issue Date: | 2017 |
Издатель: | Житомирський державний університет імені Івана Франка |
Библиографическое описание: | Ващенко С. В. Застосування іншомовного рекламного тексту в змісті курсу «Іноземна мова» для майбутніх маркетологів / С. В. Ващенко, Т. М. Рибак, О. В. Свисюк // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. Сер. Пед. науки. – 2017. – Вип. 3 (89). – С. 45–50. |
Аннотация: | У статті обґрунтовано доцільність застосування рекламного тексту як навчального матеріалу курсу іноземної мови для студентів спеціалізації «Маркетинг». Визначено особливості змісту навчання іноземної мови з огляду на необхідність практичного засвоєння фахових знань та навчальний потенціал іншомовної реклами. Запропоновано напрями впровадження рекламних текстів у навчальний курс іноземної мови для майбутніх маркетологів, а також завдання для успішної інтеграції запропонованого навчального матеріалу та традиційного змісту дисципліни. В статье обоснована целесообразность использования рекламных текстов как учебного материала в курсе иностранного языка для студентов специализации «Маркетинг». Установлены особенности содержания обучения иностранному языку с учетом необходимости практического освоения специализированных знаний и учебного потенциала иноязычной рекламы. Предложены пути внедрения рекламных текстов в учебный курс иностранного языка для будущих маркетологов, а также задания для успешной интеграции предложенного учебного материала и традиционного содержания дисциплины. The article provides the rationale for using advertising texts as a teaching material in a foreign language course taught to students specializing in marketing. The main reasons stated are the necessity to provide hands-on acquisition of field-specific information and the learning potential of foreign advertising. The objectives of the article are to study the linguistic peculiarities of advertising to be considered while using advertising texts in teaching a foreign language to future marketing professionals, and to develop didactic principles of implementing advertising as a learning material. Three teaching aims of using advertising in a foreign language course are suggested, with the respective tasks designed to ensure proper integration of the learning material into traditional subject matter of the discipline: 1) developing understanding of the general principles, rules and methods of creating advertising based on sample advertising texts. The students are to learn basic terms and categories in the field of advertising, and the structure of an advertising text: the heading, the main text and a tag-phrase; 2) teaching listening, writing, reading and speaking, grammar and vocabulary based on advertising texts; sample tasks are provided to align the suggested learning material with the generally accepted algorithms of communicative approach to teaching a foreign language. Common lexical and grammatical structures used in advertising are singled out and translated into learning tasks; 3) creating advertising. The students learn basic models at the core of advertising that reflect its communicative strategy, and use them to create their own advertising product in a foreign language. |
URI: | http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8534 |
ISSN: | 2076-6173 |
Appears in Collections: | Статті
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|