DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інженерії та енергетики >
Кафедра механіки та інженерії агроекосистем >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/8595

Название: Determining the magnitude of traction force on the axes of drive wheels of self-propelled machines
Другие названия: Визначення величини тягової сили на осях привoдних колес самохідних машин
Определение величины тяговой силы на осях приводных колес самоходных машин
Авторы: Golub, G.
Голуб, Г. А.
Chuba, V.
Чуба, В. В.
Kukharets, S.
Кухарець, С. М.
Кухарец, С. Н.
Ключевые слова: traction force
тягова сила
тяговая сила
drive wheel
приводне колесо
приводное колесо
self-propelled machines
самохідні машини
самоходные машины
energy means
енергетичний засіб
энергетическое средство
transmission
трансмісія
трансмиссия
Дата публикации: 2017
Издатель: Технологічний Центр
Библиографическое описание: Golub G. Determining the magnitude of traction force on the axes of drive wheels of self-propelled machines / G. Golub, V. Chuba, S. Kukharets // Eastern-European journal of enterprise technologies. – 2017. – Vol. 4, № 7 (88). – P. 50–56.
Аннотация: Studying the interaction between running systems of wheeled tractors and vehicles and the ground and the road is impossible without determining the traction force. Here we outline the principles of formation of the traction force of tractors and vehicles. The fallability is proven of the position on that the total tangent soil reaction under the action of the driving wheels on it is the traction force, which is transferred to the rear axle and sets the whole vehicle or tractor in motion. The driving force of tractors and vehicles is fuel energy, which is converted by internal combustion engine of an energy means into rotations and torque that are transferred using the transmission to the drive wheels. In the machine-tractor units, torque of the engine is also used on the drive of the working machine through the power take-off shaft and creation of the force of traction. The point of application of the traction force is on the axis of the drive wheel. We derived expression for the calculation of traction force on the axis of the drive wheel. Traction force is approximately twice the force with which the wheel acts on the surface and the surface reaction corresponding to it. Surface reaction is transferred from the road to the drive wheel and counteracts to the wheel rotation. Defining the principles of formation of the traction force makes it possible to intensify research into technical and energy means in general, and to substantiate the principles of reducing negative impact of the engines in particular on the fertile soil layer.
В статті наведено принципи утворення тягової сили тракторів та автомобілів. Точка прикладання тягової сили знаходиться на осі приводного колеса. Причому, величина тягової сили приблизно у два рази перевищує реактивну силу, що передається від дороги на приводне колесо. Визначення принципів утворення тягової сили дозволяє інтенсифікувати дослідження технічних та енергетичних засобів загалом та обґрунтувати принципи зменшення негативного впливу рушіїв на родючий шар ґрунту, зокрема.
В статье приведены принципы образования тяговой силы тракторов и автомобилей. Точка приложения тяговой силы находится на оси ведущего колеса. Причем, величина тяговой силы примерно в два раза превышает реактивную силу, что передается от дороги на приводное колесо. Определение принципов образования тяговой силы позволяет интенсифицировать исследования технических и энергетических средств в общем и обосновать принципы уменьшения негативного влияния движителей на плодородный слой почвы, в частности.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8595
ISSN: 1729-3774
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
EEJofET_2017_4_50_56.pdf1,07 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет