DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/13420

Название: Психологічні особливості емоційного інтелекту підлітків, які навчаються дистанційно
Другие названия: Psychological features of emotional intelligence of distance learning teenagers
Авторы: Бурилко, І. В.
Burylko, I.
Ключевые слова: емоційний інтелект
emotional intelligence
підлітковий вік
adolescence
емпатія
empathy
емоційна сфера
emotional sphere
почуття
feelings
емоції
emotions
t-критерій Стьюдента
Student’s t-criterion
тренінгові вправи
training exercises
Дата публикации: 2022
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Бурилко І. В. Психологічні особливості емоційного інтелекту підлітків, які навчаються дистанційно : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Литвинчук А. І. – Житомир, 2022. – 56 с.
Аннотация: Актуальність дослідження обумовлена сучасними викликами психологічної підтримки розвитку емоційної сфери школярів, їх безпеки та благополуччя. Теоретичний аналіз досліджень емоційного інтелекту показав, що емоційний інтелект – це уміння розуміти та керувати своїми емоціями та емоціями інших людей. Кожен із трьох компонентів реалізується на особистісному та міжособистісному рівні. Реалізація являє собою своєрідний цикл. Першою ланкою є розуміння емоцій власних. Далі з’являється можливість певною мірою керувати емоційним станом. Школярі навчаються регулювати власну поведінку відповідно до їх емоційного стану. Оволодіння в повною мірою власною емоційною сферою дозволяє розуміти і керувати емоціями і поведінкою інших людей. Друга частина роботи присвячена емпіричному дослідженню емоційного інтелекту школярів, які навчаються дистанційно та очно. Для дослідження ми використали методики: діагностика емоційного інтелекту (Н. Холл), Методика діагностики «перешкод» у встановленні емоційних контактів за В.В. Бойком, методика діагностики емоційного інтелекту М.А. Манойлової, методика на визначення емпатії для підлітків та юнаків Л.П. Журавльової. Емпіричне дослідження дозволило визначити наступне: існує значуща відмінність у окремих показниках емоційного інтелекту школярів, які навчаються дистанційно та офлайн. Відмінності досліджувались за допомогою t-критерію Стьюдента. Встановлено, що значущі відмінності стосуються управління емоціями своїми та інших: підлітки, які навчаються переважно очно здатні краще управляти своїми емоціями та емоціями інших. Стосовно розуміння емоцій – значущих відмінностей встановлено не було. Результати теоретичного та емпіричного аналізу дозволили укласти програму сприяння розвитку емоційного інтелекту школярів підліткового віку. Вона розрахована на цикл із семи зустрічей, де основі заняття спрямовані на розвиток навичок управління емоційною сферою: знайомство з власними емоціями; розвиток навичок керування емоціями; розвиток емпатії; уміння говорити про почуття; управління емоціями; усвідомлення почуттів та емоцій, групові ігри, які забезпечують розвиток емоційного інтелекту та емпатії.
The relevance of this research is due to the modern challenges of psychological support for the development of the emotional sphere of schoolchildren, their safety and well-being. A theoretical analysis of research on emotional intelligence showed that emotional intelligence is the ability to understand and manage one’s emotions and those of other people. Each of the three components is implemented at the personal and interpersonal level. Implementation is a kind of cycle. The first link is understanding one’s own emotions. Then there is an opportunity to manage the emotional state to some extent. Schoolchildren learn to regulate their own behavior according to their emotional state. Fully mastering one’s own emotional sphere allows one to understand and manage the emotions and behavior of other people. The second part of this research is dedicated to the empirical study of the emotional intelligence of schoolchildren studying remotely and face-to-face. For the research, we used the following methods: diagnosis of emotional intelligence (N. Hall), method of diagnosis of "obstacles" in establishing emotional contacts according to V.V. Boyko, method of diagnosis of emotional intelligence M.A. Manoilova, method for determining empathy for teenagers and young men L.P. Zhuravlova. Empirical research made it possible to determine the following: there is a significant difference in individual indicators of emotional intelligence of schoolchildren studying remotely and offline. Differences were examined using Student’s t-test. It was established that significant differences relate to the management of one’s own and others’ emotions: teenagers who study mainly face-to-face are better able to manage feelings of others and their own feelings to. Regarding the understanding of emotions, no significant divergences were found. The consequences of the theoretical and empirical analysis made it possible to draw up a program to promote the development of the emotional intelligence of adolescent schoolchildren. It is designed for a cycle of seven meetings, where the classes are mainly aimed at developing the skills of managing the emotional sphere: getting to know one’s own emotions; development of emotion management skills; development of empathy; the ability to talk about feelings; management of emotions; awareness of feelings and emotions, team games for the development of empathy and emotional intelligence.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/13420
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Burylko_IV_KR_053_2022_2.pdf1,11 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет