|
Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/13422
|
Название: | Психологічний портрет обдарованої особистості |
Другие названия: | Chebykina Psychological portrait of a gifted personality |
Авторы: | Чебикіна, Н. О. Chebykina, N. |
Ключевые слова: | обдарованість giftedness творча обдарованість creative giftedness обдарована особистість школяра gifted personality of a schoolchild молодший шкільний вік young school age здібності abilities задатки aptitudes |
Дата публикации: | 2022 |
Издатель: | Поліський національний університет |
Библиографическое описание: | Чебикіна Н.О. Психологічний портрет обдарованої особистості : кваліфікаційна робота : спец. 53 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Гречуха І. А. – Житомир, 2022. – 67 с. |
Аннотация: | Кваліфікаційна робота присвячена вивченню психологічному портрету обдарованої особистості. На основі аналізу наукових джерел поняття обдарована особистість розкрито як здатність до розвитку своїх загальних і спеціальних здібностей, що на думку психологів і є передумовою мати високі творчі досягнення.
З метою вивчення психологічних характеристик творчо-обдарованої особистості було здійснено підбір комплексу психодіагностичних методик. Дослідження рівня інтелектуального розвитку молодших школярів та особливостей їх творчої уяви дозволило виявити кореляти та зробити висновки про необхідність розвитку гнучкості мислення, нестандартності та оригінальності у розв’язуванні поставлених завдань, самостійності.
Емпірично встановлено, що розвиток обдарованої особистості залежить від багатьох соціальних та психологічних факторів. Соціальними факторами розвитку є група референтних осіб, які є важливими людьми у розвитку їх здібностей (сім’я, родичі, друзі, вчителі у школі), а також є взірцями для наслідування (група відомих особистостей, які мають досягнення у відповідній сфері розвитку). До психологічних факторів належить рівень інтелектуального розвитку, а також уяви. Нестандартний, оригінальний підхід до вирішення задач допомагають творчим дітям у розвитку їх спеціальних здібностей. Таким чином, було виявлено, що у дітей молодшого шкільного віку творча уява та розвиток інтелекту взаємопов’язані між собою, а тому є компонентами загальної структури розвитку їх творчих здібностей та обдарованості. The qualification work is devoted to the study of the psychological portrait of a gifted personality. Based on the analysis of scientific sources, the concept of a gifted personality is revealed as the ability to develop one's general and special abilities, which, according to psychologists, is a prerequisite for high creative achievements.
In order to study the psychological characteristics of a creatively gifted personality, a set of psychodiagnostic methods were selected. The study of the level of intellectual development of primary school age children and the features of their creative imagination made it possible to identify correlations and draw conclusions about the need to develop flexibility of thinking, non-standardization and originality in tasks solving, independence.
It has been empirically established that the development of a gifted personality depends on many social and psychological factors. Social factors of development include a reference group which persons identify as relevant people in the development of their abilities (family, relatives, friends, teachers at school), and are also role models (a group of famous personalities who have achievements in the relevant field of development). Psychological factors include the level of intellectual development, as well as imagination. A non-standard, original approach to solving problems helps creative children in the development of their special abilities. Moreover, it was found that creative imagination and the development of intelligence in children of primary school age are interconnected, and therefore are components of the general structure of the development of their creative abilities and giftedness. |
URI: | http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/13422 |
Располагается в коллекциях: | 053 – Психологія
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|