DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/13535

Название: Дослідження соціально-психологічних чинників шкільної тривожності учнів вищого професійного училища
Другие названия: Study of socio-psychological factors of school anxiety among students of a higher professional school
Авторы: Гордієнко, Н. В.
Hordiienko, N.
Ключевые слова: тривога
anxiety
тривожність
restlessness
особистісна тривожність
personal anxiety
ситуативна (реактивна) тривожність
situational (reactive) anxiety
шкільна тривожність
school anxiety
Дата публикации: 2023
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Гордієнко Н. В. Дослідження соціально-психологічних чинників шкільної тривожності учнів вищого професійного училища : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Гречуха І. А. – Житомир, 2023. – 72 с.
Аннотация: Кваліфікаційну роботу присвячено вивченню соціально-психологічних чинників шкільної тривожності в учнів вищого професійного училища. Теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено особливості прояву та впливу на тривожність учнів вищого професійного училища соціально-психологічних чинників. Подано теоретичне узагальнення та емпіричне дослідження стану шкільної тривожності старшокласників. На основі аналізу наукових джерел поняття шкільної тривожності визначається як багатоаспектний феномен, відносно м'яка форма прояву емоційного неблагополуччя дитини. Проведений аналіз та узагальнення психологічної літератури дозволили виділити основні групи психологічних чинників шкільної тривожності у ранньому юнацькому віці: адаптаційні, особистісні та мотиваційні. З метою емпіричного дослідження проявів тривожності в учнів вищого професійного училища було підібрано комплекс психодіагностичних методик. За результатами кореляційного аналізу було виявлено наявність статистично значущих взаємозв’язків тривожності та її видів із адаптацією й мотивацією учнів вищого професійного училища. Виявлено, що шкільна тривожність взаємопов’язана із дезадаптивними процесами, що виявляються неприйняттям себе, відчуттям емоційного дискомфорту, конфліктних, напружених стосунках з іншими людьми, залежною поведінкою, а також ухиленням від вирішення проблемних ситуацій.
The qualification work is devoted to the study of socio-psychological factors of school anxiety in students of a higher vocational school. The peculiarities of the manifestation and influence of social and psychological factors on the anxiety of students of a higher professional school were theoretically substantiated and empirically investigated. A theoretical generalization and an empirical study of the state of school anxiety of high school students are presented. Based on the analysis of scientific sources, the concept of school anxiety is defined as a multifaceted phenomenon, a relatively mild form of manifestation of a child's emotional distress. The analysis and generalization of the psychological literature made it possible to identify the main groups of psychological factors of school anxiety in early youth: adaptive, personal and motivational. In order to empirically study the manifestations of anxiety in students of a higher professional educational institution, a complex of psychodiagnostic techniques was selected. According to the results of the correlation analysis, the presence of statistically significant relationships between anxiety and its types with adaptation and motivation of students of a higher professional school was revealed. It was found that school anxiety is interrelated with maladaptive processes manifested in self-rejection, feelings of emotional discomfort, conflictual, tense relationships with other people, dependent behavior, as well as avoidance of solving problem situations.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/13535
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Hordienko_NV_KR_053_2023_2.pdf1,13 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет