DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Економіки та менеджменту >
Кафедра економіки, підприємництва та туризму >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/14570

Название: Рекреаційна діяльність та сервісне обслуговування
Другие названия: Digital technologies in the hospitality industry
Авторы: Валінкевич, Н. В.
Valinkevych, N.
Тищенко, С. В.
Tyshchenko, S.
Ключевые слова: рекреаційна діяльність
recreational activities
сервіс
service
обслуговування
services
види туризму
types of tourism
держава
the state
Дата публикации: 2021
Издатель: Міжрегіональна академія управління персоналом
Библиографическое описание: Валінкевич Н. В. Рекреаційна діяльність та сервісне обслуговування / Н. В. Валінкевич, С. В. Тищенко // Наук. пр. МАУП. Екон. науки. – 2021. – Вип. 4 (63). – С. 23–28.
Аннотация: Розглянуто проблеми розвитку рекреаційної діяльності з позиції сервісної діяльності. Досліджено основні тлумачення рекреаційної діяльності та сервісного обслуговування. Установлено що рекреація – це відновлення розумових, духовних і фізичних сил людини шляхом загальнооздоровчого і культурно-пізнавального відпочинку, туризму, санаторно-курортного лікування, любительського та спортивного рибальства, полювання, опрацьовано функції рекреації. Установлено, що сервіс передбачає розроблення та реалізацію програм обслуговування для задоволення потреб відпочиваючих у відновленні сил, отриманні нових вражень та розваг. Конкретизовано проблеми організації сервісного обслуговування. Запропоновано для підвищення якості сервісу в рекреаційній діяльності обов'язково формувати стратегічну мету процесу рекреації. Досліджено використання сучасних методів стратегічного портфельного аналізу галузі (матриця ADL/LC). Зазначено, що вирішальним чинником розвитку сервісу рекреаційної діяльності є державна політика.
The purpose of writing this article is to study the problem of organizing the service of recreational activities. The urgency of the chosen issue is due to the fact that currently there is an increased interest in activities to restore viable human strength. At the same time, the question of such an organization of service in the recreational sphere remains open, which would be accessible to the majority of the population, but could meet the needs of people belonging to different socio-demographic groups. Problems of development of recreational activity from the standpoint of service activity are considered, and also recommendations on introduction of modern technologies of the organization of customer service are given. The basic interpretations of «recreational activities» and services are studied. It is established that recreational activities are activities aimed at restoring mental, spiritual and physical strength of man through health and cultural and cognitive recreation, tourism, spa treatment, recreational and sport fishing, hunting. The main functions of recreational activities are studied: socio-cultural, economic and medical-biological: socio-cultural function is to involve people in significant cultural achievements of society, as well as creating conditions for self-development and self-realization of the individual; the economic function of recreational activities is to restore the productive potential of man, his strength to return to full employment; medico-biological function is to have a health-improving effect on the body and create resources for a healthy lifestyle. It is established that the service in recreational activities involves the development and implementation of service programs aimed at meeting the needs of vacationers in restoring strength, changing activities, gaining new experiences and entertainment. Problems of the organization of service are specified. It is assumed that to improve the quality of service in recreational activities it is necessary to form a strategic goal of the recreational process. Using modern methods of strategic portfolio analysis of the industry (ADL / LC matrix) to assess the current importance of recreational activities for the selected type of tourism. It is noted that the organization of quality services in recreational activities is also determined by its social significance, namely: the possibility of using recreational activities for the comprehensive development of the individual and meet its needs for selfrealization; conditionality of recreational activities by cultural and historical factors, which is expressed in various forms of its organization and conduct. It is noted that the decisive factor determining the development of service in recreational activities is public policy.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/14570
ISSN: 2523-4536
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
NPMAUP_2021_4_23-28.pdf376,49 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет