|
Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16145
|
Название: | Підготовка майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності |
Другие названия: | Training of future physical education teacher to professional activity |
Авторы: | Грибан, Г. П. Griban, G. Пилипчук, П. Pylypchuk, P. Опанчук, Д. Opanchuk, D. |
Ключевые слова: | професійна підготовка professional training професійна готовність professional readiness здобувач student майбутній вчитель фізичної культури future physical education teacher заклад вищої освіти higher education institution |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка |
Библиографическое описание: | Грибан Г. Підготовка майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності / Г. Грибан, П. Пилипчук, Д. Опанчук // Вісн. Нац. ун-ту «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. Сер. Педагогічні науки. – 2024. – Вип. 25 (181). – С. 125–130. |
Аннотация: | Стаття присвячена професійній підготовці майбутніх вчителів фізичної культури. У статті представлено характеристику понятійно-термінологічного апарату професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури та трактування поняття «професійна підготовка». Розкрито значущість вивчення здобувачами навчальної дисципліни «Теорія та методика навчання атлетизму» як приклад формування професійної готовності здобувачів до професійної діяльності вчителя фізичної культури.
Мета статті – розглянути проблему професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності на сучасному етапі.
Методологія. Методологічним підґрунтям розв'язання проблеми формування професійної готовності майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в школі стали наукові праці вітчизняних учених, у яких представлено: питання теорії й практики професійної підготовки учителів. У дослідженні було використано такі загальнонаукові методи як аналіз літературних джерел, спостереження, бесіда, анкетування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Проведено анкетування 248 учителів фізичної культури шкіл Житомирщини. Педагогічний експеримент проходив в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2021–2023 рр., в якому взяли участь здобувачі третього курсу (43 чол.; 23 – контрольна та 20 – експериментальна групи) факультету фізичного виховання і спорту.
Наукова новизна. Встановлено, що професійні знання, уміння, навички і компетентності мають пряму залежність від стажу роботи вчителя у школі. Всі здобувачіпрактиканти та 75,0–89,4 % вчителів різних вікових груп бажають систематично оновлювати свої знання.
Висновки. Доведено, що формування професійної готовності здобувана закладу вищої освіти до роботи вчителем фізичної культури в школі, може суттєво покращити його структурні компоненти професійної підготовленості. Різниця до експерименту і по його завершенні становила: за професійними знаннями – 6,02 бала за різниці достовірності Р < 0,05, за професійними вміннями і навичками – 5,46 бала при Р < 0,05 та за професійними компетентностями – 4,57 бала при Р < 0,05. The article is devoted to the professional training of future physical education teachers. The article presents the characteristics of the conceptual and terminological glossary of professional training offuture physical education teachers and the interpretation of the concept of «professional training». The significance of the students' study of the academic discipline «Theory and methods of teaching athletics» as an example of the formation of the students' professional readiness for the professional activity of a physical education teacher is revealed.
The purpose of the article is to consider the problem of professional training of future physical education teachers for professional activity at the current stage.
Methodology. The methodological basis for solving the problem offorming the professional readiness of future physical education teachers to work at school was the scientific works of domestic scientists which presented: issues of theory and practice of professional training of teachers. The research used such general scientific methods as analysis of literary sources, observation, interview, questionnaire, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. A survey of 248 physical education teachers of schools in Zhytomyr region was conducted. The pedagogical experiment took place at Zhytomyr Ivan Franko State University in 2021–2023 in which third-year students (43 people; 23 – control and 20 – experimental groups) of the Faculty of Physical Education and Sports took part.
Scientific novelty. It has been established that professional knowledge, abilities, skills and competences are directly dependent on the teacher's work experience at school. All students and 75.0–89.4% of teachers of different age groups want to systematically update their knowledge.
Conclusions. It has been proven that the formation of the professional readiness of a student of a higher education institution to work as a physical education teacher at school can significantly improve his structural components of professional readiness. The difference before the experiment and after its completion was: for professional knowledge – 6.02 points with reliability difference Р < 0.05, for professional abilities and skills – 5.46 points with Р < 0.05 and for professional competences – 4.57points with P < 0.05. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16145 |
ISSN: | 2663-9114 |
Располагается в коллекциях: | Статті
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|