DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16241

Название: Компетентність фахівця з фізичного виховання і спорту до творення освітнього середовища в умовах сучасних викликів
Другие названия: Competence of the specialist in physical education and sports to create an educational environment in the conditions of modern challenges
Авторы: Козак, Є. П.
Kozak, Ye.
Босенко, А. І.
Bosenko, A.
Плахтій, П. Д.
Plakhtiy, P.
Денисовець, А. П.
Denysovets, A.
Пантус, О. О.
Pantus, O.
Ключевые слова: компетентнісна освіта
competent education
особистісна самореалізація
personal self-realization
психофізичне здоров'я
psychophysical health
інтерактивне навчання
interactive training
Дата публикации: 2024
Издатель: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Библиографическое описание: Компетентність фахівця з фізичного виховання і спорту до творення освітнього середовища в умовах сучасних викликів / Є. П. Козак, А. І. Босенко, П. Д. Плахтій [та ін.] // OLYMPICUS. – 2024. – Вип. 3. – С. 64–72.
Аннотация: Визначено особливості цілеспрямованої та системної підготовки майбутніх викладачів фізичного виховання і спорту до формування позиції суб'єкта творення освітнього середовища з високим адаптивним потенціалом на основі особистісних цінностей, пріоритетів розвитку. В дослідженнях на добровільній основі взяли участь 97 студентів ІІ курсу факультетів фізичної культури і спорту педагогічних університетів Кам'янець-Подільська і Одеси. Контрольна група (КГ) включала 51, експериментальна (ЕГ) – 46 студентів. У дослідженні використовувались методи теоретичного дослідження, а також діагностичні групи методів: статистичні, психодіагностичні і експертні. Відбувалося оцінювання результативності навчання, працездатності студентів, динаміки змін фізичних станів, сформованості освітнього середовища за визначеними показниками якості. Експериментальне навчання відбувалося в рамках змішаного навчання (інтеграції очного та дистанційного), а далі – дистанційного в умовах воєнного стану. Визначений комплекс параметрів та методів діагностики сформованості освітнього середовища за критеріями: особистісної самореалізації, емоційного комфорту, а відтак і психофізичного здоров'я, а також готовності студентів до його творення (під час навчання в університеті та у майбутній професії). В результаті дослідження експериментально апробовано теоретичні положення, відповідно до яких посилення суб'єктної позиції студентів щодо формування особистісно зорієнтованого освітнього простору з високим адаптивним потенціалом передбачає: посилення особистісно орієнтованих технологій організації навчання студентів, формування індивідуальної освітньої траєкторії їх професійного розвитку; збільшення питомої ваги інтерактивних методів навчання, аналітико-рефлексивних форм діяльності; орієнтація на здоров'язберігаючі освітні технології. Результати фінальної діагностики засвідчили ріст за всіма параметрами сформованості освітнього середовища. Закономірно, що найвищий приріст (19,6%) стосується найбільш мобільного показника – конструктивності взаємовідносин суб'єктів навчальної діяльності. Обґрунтовано можливість підготовки викладача фізичного виховання і спорту до творення психологічно сприятливого середовища, яке сприяє: а) переходу на систему компетентнісної професійної освіти, спроможності адаптуватися до різних форматів навчання; б) володінню інноваційними технологіями, забезпеченню конкурентоздатності у майбутній професії; в) безконфліктній інтеграції освітнього, професійного середовища у власний життєвий простір.
There were determined the specifics of purposeful and systematic training of future teachers of physical education and sports for the formation of the position of the subject of creating an educational environment with high adaptive potential based on personal values and development priorities. 97 students of the 2nd year of the faculties of physical culture and sports of the pedagogical universities of Kamianets-Podilsk and Odesa took part in the research on a voluntary basis. The control group (CG) included 51 students, the experimental group (EG) – 46 students. During the research there were used the theoretical research methods, as well as diagnostic groups of methods: statistical, psycho-diagnostic and expert. There were carried out an assessment of training effectiveness, students' work capacity, dynamics of changes in physical conditions, formation of the educational environment according to defined quality indicators. Experimental training took place within the framework of mixed training (integration of offline and distance learning), and then distance training in martial law conditions. There was defined a set of parameters and methods for diagnosing the formation of the educational environment according to the criteria of: personal self-realization, emotional comfort, and therefore psychophysical health, as well as the readiness of students to create it (during studying at the university and in the future profession). As a result of the research, there were experimentally tested the theoretical provisions, according to which the strengthening of the students' subject position regarding the formation of a personally oriented educational space with high adaptive potential involves: strengthening of the personally oriented technologies for the organization of training of the students, formation of an individual educational trajectory of their professional development; increase in the proportion of interactive training methods, analytical and reflective forms of activity; focus on health-preserving educational technologies. The results of the final diagnosis showed growth in all parameters of the formation of the educational environment. It is natural that the highest increase (19.6%) concerns the most mobile indicator – the constructiveness of relationships between subjects of educational activity. There was substantiated the possibility of training a teacher of physical education and sports to create a psychologically favorable environment that contributes to: a) the transition to the system of a competent professional education, the ability to adapt to different formats of education; b) possession of innovative technologies, ensuring competitiveness in the future profession; c) conflict-free integration of the educational and professional environment into one's own living space.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16241
ISSN: 2786-7935
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
OLYMPICUS_2024_3_64-72.pdf356,06 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет