DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інженерії та енергетики >
Кафедра механіки та інженерії агроекосистем >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16604

Название: Analytical study of multifractal invariant attributes of traffic flows
Другие названия: Аналітичні дослідження мультифрактально-інваріантних ознак автотранспортних потоків
Авторы: Skydan, О.
Скидан, O. В.
Sheludchenko, B.
Шелудченко, Б. М.
Kukharets, S.
Кухарець, С. М.
Medvedskyi, О.
Медведський, О. В.
Yarosh, Ya.
Ярош, Я. Д.
Ключевые слова: traffic flow
автотранспортний потік
unmanned vehicle
безпiлотний автотранспортний засiб
Cantor α-set
α-множина Кантора
multifractality
мультифрактальнiсть
fragmentation parameter
параметр фрагментації
Дата публикации: 2019
Издатель: Український державний університет залізничного транспорту; Технологічний центр
Библиографическое описание: Analytical study of multifractal invariant attributes of traffic flows / O. Skydan, B. Sheludchenko, S. Kukharets [et al.] // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2019. – Vol. 3, № 3 (99). – P. 22–29.
Аннотация: The motor transport complex is formed by a multitude of motor traffic flows and a network of automobile roads. Transition to a new level of the motor functioning transport complex requires the development of new methods of formalizing the collective interaction of all road users. This is connected to an increase in the number of autonomous vehicles in joint traffic. We established that the transport-technological self-organization of motor transport flows is a multifractal structure. Such a structure is reliably enough described by regular hierarchical ‒ sets of Cantor regarding the parameter of the dynamic dimension of an individual vehicle. We proved that the main multifractal attributes of road traffic flows are their fragmentation parameter and fractal dimensionality. These attributes are functionally determined by the speed, traffic density and interval of vehicles movement. Accordingly, there are three modes of vehicles movement. The absence of mutual obstacles between vehicles, low speed and low traffic intensity characterizes free movement. Such a movement determines the boundary of the collective and synchronized flows. Collective movement is characterized by a high density of traffic flow, and speed is limited by the possibilities of the road. If the indicators of the technical and operational condition of the road become decisive, we get a saturated synchronized flow. Analytical studies established a log-exponential functional relationship between the fragmentation parameter of the motor flow and the fractal dimension. We found that the combination of several road traffic flows in the case of multi-lane traffic management determines the dynamics of changes in the basic multifractal characteristics of vehicles variety. At the same time, an increase in the number of road lanes leads to an increase in the fragmentation parameter and a decrease in the fractal dimension of motor traffic flows aggregate. We considered the possibility of creating appropriate navigation algorithms for the variable optimization of the fractal attributes of road traffic. In this case, safe transport and technological modes of the motor transport complex are provided. The same applies to the conditions for increasing the part of autonomous robotic unmanned vehicles in the composition of motor vehicles.
Автотранспортний комплекс формується множиною автотранспортних потоків та автодорожньою мережею. Перехід на новий рівень функціонування автотранспортного комплексу вимагає розробки нових методів формалізації колективної взаємодії всіх учасників дорожнього руху. Це пов'язано зі збільшенням частки автономних автотранспортних засобів у сумісному трафіку. Встановлено, що транспортно-технологічна самоорганізація автотранспортних потоків є мультифрактальною структурою. Така структура достатньо достовірно описується регулярними ієрархічними-множинами Кантора стосовно параметра динамічного габариту кожного окремого автотранспортного засобу. Доведено, що основними мультифрактальними ознаками автотранспортних потоків є їх параметр фрагментації та фрактальна розмірність. Наведені ознаки функціонально визначаються інтенсивністю, швидкістю, щільністю трафіка та інтервалом руху автотранспортних засобів. Відповідно, вирізнено три основні режими руху автотранспортних засобів. Відсутність взаємних перешкод між автотранспортними засобами, незначна швидкість та мала інтенсивність трафіку характеризує вільний рух. Цей рух визначає межу колективного та синхронізованого потоків. Колективному руху притаманна вища щільність автотранспортного потоку, а швидкість обмежується можливостями автодороги. Якщо визначального значення набувають показники технічного та експлуатаційного стану автомобільної дороги отримуємо насичений (синхронізований) потік. Аналітичними дослідженнями встановлено логарифмічно-показникову функціональну залежність між параметром фрагментації автотранспортного потоку та фрактальною розмірністю. З'ясовано, що сукупність декількох автотранспортних потоків при багатосмуговій організації трафіків визначає динаміку зміни основних мультифрактальних ознак множини автотранспортних засобів. При цьому, збільшення кількості смуг руху автомобільної дороги призводить до зростання параметра фрагментації та зменшення фрактальної розмірності сукупності автотранспортних потоків. Розглянута можливість створення відповідних навігаційних алгоритмів варіативної оптимізації мультифрактальних ознак автотранспортних потоків. В такому випадку забезпечуються безпечні транспортно-технологічні режими функціонування автотранспортного комплексу. Це ж стосується й умови зростання частки автономних роботизованих безпілотних автотранспортних засобів в складі автотранспортних потоків.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16604
ISSN: 1729-3774
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
EEJT_2019_3_22-29.pdf665,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет