DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Ветеринарної медицини та тваринництва >
---Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16689

Название: Physical state assessment of the first-year female students of higher education institutions
Другие названия: Оцінка фізичного стану студенток першого курсу закладів вищої освіти
Авторы: Griban, G.
Грибан, Г. П.
Onishchuk, L.
Оніщук, Л. М.
Solohubova, S.
Сологубова, С. В.
Tkachenko, P.
Ткаченко, П. П.
Oleniev, D.
Оленєв, Д. Г.
Semeniv, B.
Семенів, Б. С.
Myatiga, O.
Мятіга, О. М.
Kanishcheva, O.
Каніщева, О. П.
Ключевые слова: physical state
фізичний стан
health
здоров'я
physical fitness
фізична підготовленість
students
студенти
Дата публикации: 2021
Издатель: ALUNA Publishing
Библиографическое описание: Physical state assessment of the first-year female students of higher education institutions / G. P. Griban, L. M. Onishchuk, S. V. Solohubova [et al.] // Wiadomości Lekarskie. – 2021. – Vol. LXXIV, Iss. 6. – P. 1457–1462.
Аннотация: The aim: Is to determine informatively significant indicators of the physical state of the first-year students of higher education institutions. Materials and methods: The study was conducted at Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture in 2019–2020. The study involved 100 first-year female students of the main department between the ages of 17 and 18. The state of health of female students, their motivational needs, and the level of their physical development, physical fitness, and functional state were studied. Results: The study summarized knowledge and experience on the problem of selecting means for assessing the physical state of students, analyzed the motivational needs and health of female students, as well as identified informative indicators of the physical state of the female students by factor analysis. Conclusions: The study indicates the need for an obligatory survey on the health of the first-year female students at the beginning of the academic year; the inclusion of the elements of modern fitness programs in the curriculum of the Physical Education discipline and the organization of sectional classes in accordance with the results of the survey if possible in order to increase students' motivation to attend classes and differentiate training in classes aimed at improving the physical state of female students.
Мета: полягає у визначенні інформативно значущих показників фізичного стану студенток першого курсу закладів вищої освіти. Матеріали та методи: Дослідження проводилось у Придніпровській державній академії будівництва та архітектури у 2019–2020 роках. У дослідженні взяли участь 100 студенток першого курсу основного відділення у віці від 17 до 18 років. Вивчали стан здоров'я студенток, їх мотиваційні потреби та рівень їх фізичного розвитку, фізичну підготовленість та функціональний стан. Результати: У дослідженні узагальнено знання та досвід з проблеми вибору засобів для оцінки фізичного стану студенток, проаналізовано мотиваційні потреби та здоров'я студенток, а також визначили інформативні показники фізичного стану студенток шляхом факторного аналізу. Висновки: Дослідження вказує на необхідність обов'язкового обстеження стану здоров'я студенток першого курсу на початку навчального року; включення елементів сучасних фітнес-програм у навчальній програмі дисципліни «Фізичне виховання» та організація секційних занять відповідно до результатів опитування по можливості з метою підвищення мотивації студенток відвідувати заняття та диференціювати навчання на заняттях, спрямованих на покращення фізичного стану студенток.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16689
ISSN: 0043-5147
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
WL_2021_74_6_1457-1462.pdf151,59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет