DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інженерії та енергетики >
Кафедра агроінженерії та технічного сервісу >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16742

Название: Узагальнення досліджень формозміни еквіпотенціальних поверхонь напружено-деформованих об'єктів
Другие названия: Studies generalization of shape change of equipotential surfaces of stress-deformed objects
Авторы: Шелудченко, Б. А.
Sheludchenko, B.
Білецький, В. Р.
Biletsky, V.
Боровський, В. М.
Borovsky, V.
Плужніков, О. Б.
Pluzhnikov, O.
Тростенюк, Ю. В.
Trosteniuk, Yu.
Ключевые слова: напружено-деформований стан
stress-strain state
динаміка формозміни
shape change dynamics
еквіпотенціальна поверхня
equipotential surface
модель
model
лемніската
lemniscate
овал Кассіні
Cassini oval
Дата публикации: 2023
Издатель: Житомирська політехніка
Библиографическое описание: Узагальнення досліджень формозміни еквіпотенціальних поверхонь напружено-деформованих об'єктів / Б. А. Шелудченко, В. Р. Білецький, В. М. Боровський [та ін.] // Технічна інженерія. – 2023. – № 1 (91). – С. 110–118.
Аннотация: Переважна більшість аналітичних досліджень напружено-деформованого стану різноманітних об'єктів технічних систем, виконуваних на етапі їх розробки і проєктування, свідчить про те, що експлуатаційні характеристики цих технічних об'єктів визначаються геометричними параметрами їх формозміни значно більшою мірою, ніж параметрами їх напруженого стану. На підставі аналізу численних аналітичних та експериментальних досліджень різних технічних об'єктів, що складаються з трансверсально-ізотропних та ізотропних середовищ, запропоновано графо-аналітичну модель-аналог динаміки формозміни контурів еквіпотенціальних поверхонь та плоских перерізів здеформованих технічних об'єктів у вигляді ділянки овалу Кассіні з трьома характерними точками перегину. Розглянуто можливість практичного моделювання формозміни контурів поверхонь здеформованих об'єктів на прикладах динаміки деформування пневматичної оболонки периферії колісного рушія мобільної колісної техніки та пошарового деформування поперечного профілю ґрунту еластичним колісним рушієм мобільного засобу. Оцінка розробленої графоаналітичної моделі-аналогу динаміки формозміни контурів поверхонь та плоских перерізів технічних об'єктів свідчить, що усереднений рівень довірчої ймовірності до такої моделі у зіставленні з оцінкою міри деформації за критеріями Генкі та Свейнгера становить 86,8 %.
The vast majority of analytical studies of the stress-strain state of various objects of technical systems, performed at the stage of their development and design, show that the operational characteristics of these technical objects are determined by the geometric parameters of their shape change to a much greater extent than by the parameters of their stress state. The specified geometric parameters of the deformed objects are determined by the contours of the shape-changing profile of these objects and the contours of their cross-sections, which are identically described by sections of closed curves of the 4th order, which in general are the corresponding lemniscates. On the basis of the analysis of numerous analytical and experimental studies of various technical objects consisting of transversally isotropic and isotropic media, a grapho-analytical analog model of the dynamics of shape change of the contours of equipotential surfaces and plane sections of deformed technical objects in the form of a section of the Cassini oval with three characteristic inflection points is offered. The possibility of practical modeling of the shape change of the contours of the surfaces of deformed objects is considered using the examples of the dynamics of the deformation of the pneumatic shell of the periphery of the wheel drive of mobile wheeled equipment and the layer-by-layer deformation of the transverse profile of the soil by the elastic wheel drive of a mobile vehicle. The evaluation of the developed grapho-analytical model, which is analogous to the dynamics of the shape change of surface contours and flat cross-sections of technical objects, shows that the average level of confidence in such a model in comparison with the assessment of the degree of deformation according to the Genki and Swainger criteria is 86,8 %. At the same time, the minimum level of confidence probability, determined by the Henki deformation measure criterion, cannot be less than 82,3 %.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16742
ISSN: 2706-5847
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
TI_2023_1_110-118.pdf895,03 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет