DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Лісового господарства та екології >
Кафедра фізичної та загальновійськової підготовки >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17426

Название: Формуванная професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури
Другие названия: Formation of professional competence of a future physical education teacher
Авторы: Грибан, Г. П.
Griban, G.
Ткаченко, П. П.
Tkachenko, P.
Скорий, О. С.
Skoruy, O.
Пилипчук, П. Б.
Pilipchuk, P.
Цимбалюк, Н.
Tsymbalyuk, N.
Ключевые слова: професійна компетентність
professional competence
здобувач
student
вчитель фізичної культури
physical education teacher
Нова українська школа
New Ukrainian School
заклад загальної середньої освіти
general secondary education institution
Дата публикации: 2025
Издатель: Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
Библиографическое описание: Формуванная професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури / Г. Грибан, П. Ткаченко, О. Скорий [та ін.] // Вісн. Нац. ун-ту «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. Сер. Пед. науки. – 2025. – Вип. 31 (187). – С. 208–213.
Аннотация: Стаття присвячена формуванню професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури закладів загальної середньої освіти. Представлено характеристику понять «компетентність», «компетенція», «професійна компетентність» учителів фізичної культури. Приведено перелік основних освітніх компонент підготовки бакалаврів. Мета статті – розглянути проблему формування професійних компетентностей у майбутніх вчителів фізичної культури до професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Методологія. Методологічним підґрунтям розв'язання проблеми формування професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в закладах загальної середньої освіти були наукові праці провідних учених та директивні документи МОН України. У дослідженні використано загальнонаукові методи, а саме: аналіз науково-методичних літературних джерел, спостереження, бесіда, опитування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Педагогічний експеримент проходив в Житомирському державному університеті імені Івана Франка в 2022–2024 рр., в якому взяли участь здобувачі третього курсу (42 чол.; 22 – контрольна та 20 експериментальна групи) факультету фізичного виховання і спорту. Наукова новизна. Встановлено, що професійні компетентності здобувачів залежать від рівня знань, умінь і навичок. Висновки. Доведено, що професійна компетентність вчителя фізичної культури – це складне динамічне особистісне утворення, що складається із знань, умінь, навичок, досвіду ієрархічно взаємопов'язаних з особистісними якостями, які виявляються у різних компонентах професійної діяльності.
The article is devoted to the formation of professional competence of future physical education teachers of secondary general education institutions. The characteristics of the concepts of «competence», «professional competence» of physical education teachers are presented. The list of the main educational components of bachelor's training is given. The purpose of the article is to consider the problem of forming professional competence in future physical education teachers for professional activity in secondary education institutions. Methodology. The methodological basis for solving the problem of forming professional competence of future physical education teachers were scientific works of leading scientists and directive documents of the Ministry of Education and Science of Ukraine. The study used general scientific methods, namely: analysis of scientific and methodological literary sources, observation, conversation, survey, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The pedagogical experiment was carried out in Zhytomyr Ivan Franko State University in 2022–2024, in which third year students of the Faculty of Physical Education and Sports (42 people; 22 – in control group and 20 experimental group) participated. Scientific novelty. It has been established that the professional competence of students of the Faculty of Physical Education and Sports depends on the level of knowledge, skills and abilities. Conclusions. It has been proven that the professional competence of a physical education teacher is a complex dynamic personal formation consisting of knowledge, skills, abilities, and experience hierarchically interconnected with personal qualities that are manifested in various components of professional activity.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17426
ISSN: 2663-9114
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
vuchk_2025_31_208-213.pdf7,66 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет