DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Лісового господарства та екології >
Кафедра фізичної та загальновійськової підготовки >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17450

Название: Формування професійно-комунікативних компетентностей у майбутніх тренерів з різних видів спорту
Другие названия: Development of professional and communicative competencies of future coaches in various sports
Авторы: Грибан, Г. П.
Gryban, G.
Скорий, О. С.
Skoruy, O.
Опанчук, Д.
Opanchuk, D.
Косенко, Н.
Kosenko, N.
Ключевые слова: освітній процес
educational process
освітні компоненти
educational components
комунікативні компетентності
communicative competencies
професійна комунікація
professional communication
здобувачі
applicants
Дата публикации: 2022
Издатель: Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського; Житомирський державний університет імені Івана Франка
Библиографическое описание: Формування професійно-комунікативних компетентностей у майбутніх тренерів з різних видів спорту / Г. Грибан, О. Скорий, Д. Опанчук, Н. Косенко // Фізична культура, спорт та здоров'я нації. – 2022. – Вип. 14(33). – С. 135–143.
Аннотация: Актуальність теми дослідження. Для забезпечення ефективного освітнього процесу у закладах вищої освіти необхідно орієнтуватися на всебічний комунікативний розвиток здобувачів, удосконалення їхніх мовленнєвих навичок і вмінь правильно й виразно передавати думки, зміцнення зв'язку змісту навчання з їхньою майбутньою професійною діяльністю. Професійно-комунікативна компетентність є дуже важливою для тренерів з різних видів спорту, оскільки їх діяльність безпосередньо пов'язана зі спілкуванням з учнями, батьками, колегами. Тому постала потреба навчання мови як засобу професійного спілкування, яка є необхідністю ґрунтовного формування комунікативної компетентності тренера для забезпечення професійного спілкування. Мета статті полягає в обґрунтуванні та реалізації педагогічних умов формування професійно-комунікативної компетентності у майбутніх тренерів з різних видів спорту. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічне спостереження, бесіда, анкетування, оцінювання знань з основної і вибіркової освітньої компоненти, педагогічний формувальний експеримент для оцінювання ефективності засобів формування професійно-комунікативної компетентності здобувачів, методи математичної статистики. Дослідження проводилися в ЖДУ ім. І. Франка у 2019–2021 роках, в якому взяло участь 63 здобувачі: експериментальна група (n=33) займалася за авторською методикою формування професійно-комунікативної компетентності, здобувачі контрольної групи (n=30) займалися за освітньою програмою університету. Результати роботи та ключові висновки. Формування професійно-комунікативних компетентностей майбутніх тренерів у процесі фахової підготовки було спрямовано на оволодіння здобувачами ґрунтовними знаннями, уміннями та навичками з дисциплін основної освітньої компоненти навчального плану. Застосовано такі форми підготовки, як лекції, практичні заняття, індивідуальна та самостійна робота, виробнича практика, де було використано активні методи навчання та тренування спортсменів.
Relevance of the research topic. To ensure an effective educational process in higher education institutions, it is necessary to focus on the comprehensive communicative development of students, improving their speech skills and abilities to correctly and expressively convey thoughts, strengthening the connection of the content of training with their future professional activities. Professional communicative competence is very important for coaches in various sports, as their activities are directly related to communication with students, parents and colleagues. Therefore, there is a need to teach language as a means of professional communication which is necessary for a thorough formation of the communicative competence of the coach to ensure professional communication. The purpose of the article is to substantiate and implement pedagogical conditions for the formation of professional and communicative competence in future coaches in various sports. Research methods: analysis of literary sources, pedagogical observation, conversation, questioning, testing of knowledge assessment of the main and elective educational component, pedagogical formative experiment to evaluate the effectiveness of the means of forming professional and communicative competence of applicants, methods of mathematical statistics. The research was conducted at the Ivan Franko National University of Zhytomyr in 2019–2021, in which 63 applicants took part: the experimental group (n = 33) was engaged in the author's method of forming professional and communicative competence, applicants of the control group (n = 30) were engaged in the educational program of the university. Results of work and key conclusions. To develop and improve the professional and communicative competence of the future coach, it is necessary to create in the educational process of higher education institution such conditions that can provide: the full development of each of the elements of professional and communicative competence; conditions of a positive external environment and take into account the individual psychological characteristics of the future coach, his sports experience and level of culture. The formation of professional and communicative competencies of future coaches in the process of professional training was aimed at mastering by the applicants of thorough knowledge, skills and abilities in the disciplines of the main educational component of the curriculum.Such forms of training as lectures, practical classes, individual and independent work, industrial practice were used where active methods of teaching and training of athletes were used.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17450
ISSN: 2071-5285
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
FKSZN_2022_14_135-143.pdf383,38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет