DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/15240

Название: Особливості інтегральної емпатії підлітків у віртуальній міжособистісній взаємодії
Другие названия: Peculiarities of integral empathy of teenagers in virtual interpersonal interaction
Авторы: Кудляк, А. О.
Kudlyak, A.
Ключевые слова: віртуальний простір
virtual space
інтегральна емпатія
integral empathy
підлітковий вік
adolescence
міжособистісна взаємодія
interpersonal interaction
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Кудляк А. О. Особливості інтегральної емпатії підлітків у віртуальній міжособистісній взаємодії : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Журавльова Л. П. – Житомир, 2024. – 50 с.
Аннотация: У роботі подано теоретичне узагальнення та емпіричне дослідження наукової проблеми вивчення особливостей інтегральної емпатії підлітків у віртуальній міжособистісній взаємодії. Міжособистісне спілкування та взаємодія з однолітками є провідною діяльністю в підлітковому віці. Існують фактори, які сприяють здоровому соціальному розвитку та позитивному психологічному здоров’ю підлітків, а також фактори ризику, які можуть призвести до труднощів у цих сферах. Невдале експериментування з особистісною ідентичністю, негативні адаптація, індивідуалізація чи інтеграція в соціальних групах, незадоволення потреби в самоствердженні актуалізують потребу в ескапізмі обумовлюють схильність до кіберадикцій та віртуальної взаємодії. Втеча підлітків у віртуальний простір від реальної міжособистісної комунікації призводить до нівелювання їх комунікативних навичок, емпатії та появи асоціальності. Емпірично доведено: серед респондентів середнього підліткового віку дещо менше Інтернет-залежних, порівняно з Інтернет-незалежними; показники залученості до соціальних мереж Інтернет-залежних достовірно вищі, порівняно з показниками Інтернет-незалежних підлітків; існують статеві відмінності в користуванні та взаємодії в Інтернеті: серед дівчат-підлітків виявлено менше Інтернет-залежних, порівняно з хлопцями; існують достовірні відмінності між показниками інтегральної емпатії Інтернет-залежних та незалежних підлітків; чим більше часу приділяють підлітки міжособистісній взаємодії у віртуальному просторі (ігри, спілкування) та мають залежність від цього тим менший рівень інтегральної емпатії вони проявляють. З метою покращення міжособистісної взаємодії підлітків важливо підвищити їх емпатійність та зменшити залежність від Інтернету.
The paper presents a theoretical generalization and an empirical study of the scientific problem of studying the peculiarities of the integral empathy of teenagers in virtual interpersonal interaction. Interpersonal communication and interaction with peers is a leading activity in adolescence. There are factors that contribute to healthy social development and positive psychological health in adolescents, as well as risk factors that may lead to difficulties in these areas. Unsuccessful experimentation with personal identity, negative adaptation, individualization or integration in social groups, unsatisfied need for self-affirmation actualize the need for escapism, cause a tendency to cyber addictions and virtual interaction. The escape of teenagers into the virtual space from real interpersonal communication leads to the leveling of their communication skills, empathy and the emergence of antisociality. Empirically proven: there are slightly fewer Internet addicts among middle-teenage respondents compared to Internet non-addicts; indicators of involvement in social networks of Internet addicts are significantly higher, compared to indicators of Internet-independent teenagers; there are gender differences in the use and interaction on the Internet: among adolescent girls, fewer Internet addicts were found, compared to boys; there are significant differences between indicators of integral empathy of Internet-addicted and independent teenagers; the more time teenagers devote to interpersonal interaction in the virtual space (games, communication) and are addicted to it, the lower the level of integral empathy they show. In order to improve the interpersonal interaction of adolescents, it is important to increase their empathy and reduce their dependence on the Internet.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/15240
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Kudliak_AO_KR_053_2024.pdf905,29 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет