|
Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16635
|
Название: | Особливості прояву стресу серед старшокласників в умовах війни |
Другие названия: | Features of stress manifestation among high school students during wartime |
Авторы: | Андрейченко, І. С. Andreychenko, I. |
Ключевые слова: | стрес stress емоції emotions емоційна сфера emotional sphere підлітковий вік adolescence військовий стан wartime conditions |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Поліський національний університет |
Библиографическое описание: | Андрейченко І. С. Особливості прояву стресу серед старшокласників в умовах війни : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Гречуха І. А. – Житомир, 2024. – 57 с. |
Аннотация: | Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей прояву стресу серед старшокласників в умовах війни. Результати теоретичних та емпіричних наукових пошуків підтвердили, що тривале переживання стресу в умовах війни є причиною негативних змін у старшокласників на емоційному, фізичному, поведінковому та когнітивному рівнях, а саме: підвищення роздратованості і тривожності; розлади харчової поведінки, головний біль; байдужість до оточуючих, негативні звички; труднощі у навчанні, неможливість концентрації уваги, погіршення пам’яті тощо.
За результатами емпіричного дослідження було встановлено, що абсолютна більшість досліджуваних старшокласників мають високий або середній рівень стресу.
Постійний стрес, спричинений військовим станом, є причиною підвищеної тривожності старших підлітків. Так, за результатами дослідження, для більшості старшокласників є характерними втома та апатія, погіршення настрою, розлади сну, головні болі, замкнутість і труднощі у навчанні та спілкуванні. Високий рівень стресу та тривожності вкрай негативно впливають на особистість старшокласника, його самооцінку, соціальні та комунікативні навички. У підлітка з’являється страх самопрезентації, погіршується віра у себе та власні сили. Зростає конфліктність, знижується соціальна активність.
Тривалий стрес підриває здоров’я старшокласника, провокуючи безсоння, сильну втому розлади травлення та харчової поведінки. Стрес є одним з факторів погіршення навчальної успішності, оскільки негативно впливає на усі когнітивні процеси – погіршує пам’ять, увагу, провокує розсіяність, сплутаність думок тощо. Високий рівень стресу провокує формування негативних звичок невротичного та поведінкового характеру – кусання губ, паління, зловживання алкоголем тощо.
Питання особливості прояву стресу серед старшокласників в умовах війни є актуальним та важливим. Оскільки військові дії провокують значну інтенсивність стресу і призводять до погіршення загального психологічного стану підлітка. Тому важливим фактором є підтримка старшокласника зі сторони соціуму, близького оточення, а також надання професійної психологічної допомоги. The qualification work focuses on studying the features of stress manifestation among high school students under wartime conditions. The results of theoretical and empirical research confirm that prolonged stress during the war leads to negative changes of high school students in emotional, physical, behavioral, and cognitive levels, such as increased irritability and anxiety, eating behavior disorders, headaches, the indifference to others, the development of harmful habits, difficulties in learning, the inability to concentrate, the memory impairment, etc.
According to the empirical research, the majority of the surveyed high school students have high or medium levels of stress.
Continuous stress caused by wartime conditions is identified as a primary factor contributing to increased anxiety in older adolescents.
According to the research, the most high school students feel fatigue and apathy, mood deterioration, sleep disorders, headaches, withdrawal and difficulties in learning and communication.
High levels of stress and anxiety influence negatively the personality of high school students, affecting their self-esteem, social and communication skills. Adolescents’ fear of self-presentation, their confidence and self-belief are getting worse. Conflics are increasing and social activity is decreasing.
Prolonged stress undermines the health of high school students, provoking insomnia, severe fatigue, digestive issues and eating behavior disorders.
Stress is one of the factors of decreasing studying, because it influences badly to all cognitive processes – memory, attention and concentration which lead to distractibility and thought confusion.
High levels of stress also provoke the development of negative neurotic and behavioral habits, such as lip-biting, smoking and drinking of alcohol.
The problem of the particularity of stress among high school students during the wartime is both relevant and significant, because military actions provoke high-intensity stress and lead to a deterioration in adolescents’ psychological well-being. That’s why, the most important factor is to support of high school students through social environment and also provide professional psychological assistance. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16635 |
Располагается в коллекциях: | 053 – Психологія
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|