DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16670

Название: Професійна спрямованість старшокласників в умовах воєнного часу
Другие названия: Professional focus of high school students in wartime conditions
Авторы: Бернацька, Л. А.
Bernatska, L.
Ключевые слова: професійна спрямованість
career orientation
старшокласники
high school students
воєнний стан
martial law
мотивація
motivation
профорієнтація
career guidance
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Бернацька Л. А. Професійна спрямованість старшокласників в умовах воєнного часу : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Потапчук Є. М. – Житомир, 2024. – 67 с.
Аннотация: Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей формування професійної спрямованості старшокласників в умовах воєнного стану. У роботі було проаналізовано психологічні, соціальні та індивідуальні чинники, що впливають на вибір професійного шляху учнів старших класів. Здійснено комплексний теоретичний аналіз поняття «професійна спрямованість» та його структури. За результатами дослідження встановлено, що воєнний стан значно впливає на професійну мотивацію молоді. Більшість учнів орієнтуються на професії соціальної значущості, такі як медицина, освіта, інженерія та військова справа. Підвищений рівень тривожності й невпевненості в майбутньому визначає необхідність підтримки учнів через ефективну профорієнтаційну роботу. На основі отриманих результатів розроблено практичні рекомендації для організації профорієнтаційних заходів у школах. Запропонований тренінг спрямований на розвиток навичок самопізнання, аналізу професійних перспектив та прийняття обґрунтованих рішень у складних умовах. Таким чином, у роботі було доведено, що професійна спрямованість старшокласників формується під впливом як індивідуальних особливостей, так і соціальних умов. Воєнний стан суттєво впливає на мотивацію молоді, посилюючи інтерес до соціально значущих професій. Результати роботи можуть бути використані для вдосконалення профорієнтаційної роботи в школах та розробки рекомендацій для педагогів і батьків.
The qualification work is devoted to the study of the peculiarities of the formation of the professional orientation of high school students in the conditions of martial law. The work analyzes the psychological, social, and individual factors that influence the choice of professional paths for high school students. A comprehensive theoretical analysis of the concept of "professional orientation" and its structure has been conducted. According to the research findings, martial law significantly affects the professional motivation of young people. Most students are oriented towards socially significant professions such as medicine, education, engineering, and military affairs. The increased level of anxiety and uncertainty about the future highlights the need for supporting students through effective career guidance activities. Based on the obtained results, practical recommendations have been developed for organizing career guidance events in schools. The proposed training is aimed at developing self-awareness skills, analyzing professional prospects, and making informed decisions in challenging conditions. Thus, the study demonstrated that the professional orientation of high school students is shaped by both individual characteristics and social conditions. Martial law has a substantial impact on youth motivation, intensifying interest in socially significant professions. The results of the work can be used to improve career guidance activities in schools and to develop recommendations for educators and parents.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16670
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Bernatska_LA_KR_053_2024.pdf646,68 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет