|
Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16672
|
Название: | Психологічні чинники професійного зростання особистості |
Другие названия: | Psychological factors of professional growth of the individual |
Авторы: | Бєльчєнко, С. В. Bielchienko, S. |
Ключевые слова: | професійне зростання professional growth психологічні чинники psychological factors мотивація motivation самооцінка self-esteem адаптивність adaptability стресостійкість stress resilience кар’єрний успіх career success професійна ефективність professional effectiveness розвиток особистості personal development ринок праці labor market |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Поліський національний університет |
Библиографическое описание: | Бєльчєнко С. В. Психологічні чинники професійного зростання особистості : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Скидан О. В. – Житомир, 2024. – 49 с. |
Аннотация: | Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних чинників, що сприяють професійному зростанню особистості. Вивчено основні теоретичні підходи до визначення професійного зростання, його структуру та зміст. Психологічні аспекти професійного розвитку набувають особливого значення в умовах сучасного динамічного ринку праці, де від особистості вимагається висока гнучкість, адаптивність та здатність до самореалізації.
Актуальність дослідження психологічних чинників професійного зростання обумовлена зростаючою потребою в адаптивних, конкурентоспроможних фахівцях на сучасному ринку праці. Сучасні реалії швидко змінюються, вимагаючи від працівників високого рівня гнучкості, психологічної стійкості та здатності до безперервного самовдосконалення. Професійне зростання особистості значною мірою залежить від внутрішніх мотиваційних установок, уміння долати стресові ситуації та ефективно взаємодіяти з іншими. У контексті активного розвитку цифрових технологій та глобалізації ринку праці, дослідження чинників, які сприяють розвитку професійної компетентності, є особливо актуальним для забезпечення особистісної реалізації та кар’єрного успіху.
У дослідженні визначено основні фактори, що впливають на професійний розвиток, зокрема: мотивація, самооцінка, емоційна стійкість, комунікативні навички та здатність до прийняття рішень. Особливу увагу приділено саморозвитку та постійному навчанню як ключовим умовам успішного професійного зростання. У роботі розглянуто роль внутрішніх і зовнішніх чинників, які стимулюють або, навпаки, гальмують розвиток професійних навичок.
Здійснено аналіз емпіричних досліджень, які показують зв’язок між психологічними характеристиками особистості та її професійною ефективністю. Показано, що емоційна стабільність, готовність до викликів та здатність до швидкого прийняття рішень підвищують конкурентоспроможність фахівця на ринку праці. Професійне зростання залежить від особистісної зрілості та здатності до рефлексії.
Практична частина роботи включає проведення дослідження на вибірці професіоналів різних сфер діяльності, яке дозволяє визначити домінуючі психологічні чинники, що впливають на кар’єрний успіх. Використано методики оцінки мотиваційної сфери, самооцінки та рівня стресостійкості, а також інструменти для аналізу здатності до адаптації.
Результати дослідження можуть бути корисними для фахівців у сфері управління персоналом, психологів та самих професіоналів, які прагнуть підвищити свою ефективність та конкурентоспроможність. Виявлені чинники можуть стати основою для розробки програм професійного розвитку та коучингових стратегій. This qualification work is dedicated to the study of psychological factors that contribute to the professional growth of the individual. The main theoretical approaches to defining professional growth, its structure, and content have been examined. The psychological aspects of professional development are of particular importance in today’s dynamic labor market, which requires high flexibility, adaptability, and the capacity for self-realization from individuals.
The relevance of researching psychological factors of professional growth is driven by the increasing demand for adaptable and competitive specialists in the modern job market. Rapidly changing realities demand a high level of flexibility, psychological resilience, and the ability for continuous self-improvement from employees. Professional growth largely depends on internal motivational attitudes, the ability to handle stressful situations, and effective interaction with others. In the context of active digital technology development and globalization of the labor market, studying factors that foster professional competence is particularly relevant for ensuring personal fulfillment and career success.
The research identifies the main factors influencing professional development, including motivation, self-esteem, emotional resilience, communication skills, and decision-making ability. Special attention is given to self-development and continuous learning as key conditions for successful professional growth. The study considers the role of internal and external factors that either stimulate or inhibit the development of professional skills.
An analysis of empirical studies has been conducted, showing the relationship between the psychological characteristics of the individual and their professional effectiveness. It is demonstrated that emotional stability, readiness for challenges, and the ability to make quick decisions enhance the competitiveness of a specialist in the job market. Professional growth is shown to depend on personal maturity and the capacity for self-reflection.
The practical part of the work includes a study conducted on a sample of professionals from various fields, which allows for the identification of dominant psychological factors that influence career success. Methods for assessing motivational aspects, self-esteem, and stress resilience were used, along with tools to analyze adaptability.
The research findings can be useful for HR specialists, psychologists, and professionals themselves who aim to improve their effectiveness and competitiveness. The identified factors may serve as a foundation for the development of professional growth programs and coaching strategies. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16672 |
Располагается в коллекциях: | 053 – Психологія
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|