|
Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16684
|
Название: | Особливості розвитку резилієнтності педагогічних працівників в умовах війни |
Другие названия: | Features of the development of resilience of pedagogical workers in war conditions |
Авторы: | Борецька, Т. Д. Boretska, T. |
Ключевые слова: | життєстійкість resilience стресостійкість stress resistance резильєнтність resilience вчителі teachers педагоги educators емоційний інтелект emotional intelligence війна war |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Поліський національний університет |
Библиографическое описание: | Борецька Т. Д. Особливості розвитку резилієнтності педагогічних працівників в умовах війни : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Коломієць Т. В. – Житомир, 2024. – 63 с. |
Аннотация: | Війна, що супроводжує соціально-політичну нестабільність в Україні є головною причиною фізичних і психологічних травм та морального виснаження суспільства. У зв’язку з цим перед психологічною наукою постає завдання плідної концентрації з питань дослідження феномену резильєнтності, і навіть більше – стрімкого пошуку фахівцями ефективних шляхів досягнення психологічної стабільності та розвитку життєстійкості особистості.
Данна наукова робота присвячена дослідженню психологічних особливостей резильєнтності серед педагогів, котрі переживають складні події війни, що розпочалися російською агресією 24 лютого 2022 року. Вона обґрунтовує та аналізує концепцію резильєнтності як психічного стану, спрямованого на позитивну адаптацію до стресових ситуацій та подолання негативних наслідків. Зокрема, робота висвітлює психологічні виклики, з якими стикаються вчителі під час війни, такі як дистанційне навчання, відповідальність за життя і здоров’я учнів в небезпечних й невизначених ситуаціях, проживання на територіях, що піддаються систематичним обстрілам, невпевненість у завтрашньому дні та інше.
В науковій роботі було приділено увагу вивченню специфіки формування резильєнтності педагогів в умовах війни, які існуючі методики ефективно працюють щодо підвищення стресостійкості в умовах надзвичайних ситуацій. Особлива увага приділялась аналізу копінг-стратегій, які використовують педагоги для подолання стресових ситуацій. У дocлiдженнi проявів резилієності педагогічних працівників в умовах війни було застосовано методику «Стратегії подолання стресових ситуацій (SACS)» C.Хобфола та метoдику пcихoлoгiчнoї дiагнocтики кoпiнг-механiзмiв (E. Heim) Дослідження проведено з метою визначення рівня резильєнтності педагогів та їхньої здатності адаптуватися до труднощів, а також розроблення психологічних стратегій та рекомендацій для зміцнення їх резильєнтності. The war, accompanied by socio-political instability in Ukraine, is the main cause of physical and psychological trauma and moral exhaustion of society. In this regard, psychological science is faced with the task of fruitful concentration on the study of the phenomenon of resilience, and even more so - the rapid search by specialists for effective ways to achieve psychological stability and develop personality resilience.
This research paper is devoted to the study of the psychological characteristics of resilience among teachers who are experiencing the difficult events of the war that began with Russian aggression on February 24, 2022. It substantiates and analyzes the concept of resilience as a mental state aimed at positive adaptation to stressful situations and overcoming negative consequences. In particular, the paper highlights the psychological challenges faced by teachers during the war, such as distance learning, responsibility for the lives and health of students in dangerous and uncertain situations, living in areas subject to systematic shelling, uncertainty about the future, and more.
The research paper focused on the specifics of building teachers' resilience in wartime, which existing methods work effectively to increase stress resistance in emergency situations. Particular attention was paid to the analysis of coping strategies used by teachers to overcome stressful situations. In the study of the manifestations of resilience of teachers in the conditions of war, the methodology of “Strategies for Coping with Stressful Situations (SACS)” S. Hobfall and the methodology of psychological diagnostics of coping mechanisms (E. Heim) The study was conducted to determine the level of resilience of teachers and their ability to adapt to difficulties, as well as to develop psychological strategies and recommendations to strengthen their resilience. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/16684 |
Располагается в коллекциях: | 053 – Психологія
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|