DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
126 – Інформаційні системи та технології >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17108

Название: Інформаційна технологія для аналізу контенту та формування медіаграмотності користувачів
Другие названия: Information Technology for Content Analysis and Media Literacy Development
Авторы: Мартинова, Т. С.
Martynova, T.
Ключевые слова: інформаційна технологія
information technology
аналіз контенту
content analysis
медіаграмотність
media literacy
дезінформація
disinformation
чат-бот
chatbot
NLP
NLP
Дата публикации: 2025
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Мартинова Т. С. Інформаційна технологія для аналізу контенту та формування медіаграмотності користувачів: кваліфікаційна робота, спец. 126 «Інформаційні системи та технології» / Поліський нац. ун-т, каф. комп’ютерних технологій і моделювання систем; наук. кер. Молодецька К. В. – Житомир, 2025. – 40 с.
Аннотация: Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці моделі інформаційної технології для аналізу контенту та формування медіаграмотності користувачів. У дослідженні проведено системний аналіз предметної області, визначено інформаційні потреби та основні проблеми сучасного інформаційного простору, зокрема зростаючий обсяг інформації, складність її критичного аналізу та недостатню інтегрованість медіаосвіти у щоденні практики споживання інформації. Розроблена модель інформаційної технології аналізу контенту та формування медіаграмотності користувачів об’єднує методи порівняння, фільтрації, верифікації та аналізу інформації із застосуванням математичних моделей, методів машинного навчання, обробки природної мови (NLP), кластеризації, TF-IDF, косинусної схожості, латентно-семантичного аналізу та колаборативної фільтрації. Структура системи спроєктована за допомогою методологій IDEF0, IDEF3 та UML. Практична реалізація виконана у вигляді чат-бота, що забезпечує персоналізовані рекомендації, пошук альтернативних джерел, семантичний аналіз текстів та підтримку користувачів у розвитку навичок критичного мислення. Запропонована інформаційна технологія має потенціал для підвищення медіаграмотності та стійкості до інформаційних маніпуляцій у сучасних умовах інформаційної війни та інтенсивного розвитку цифрових технологій.
This thesis is devoted to the development of an information technology model for content analysis and media literacy development. The research includes a systematic analysis of the subject area, identification of information needs, and key challenges of the modern information space, including the growing volume of information, the complexity of its critical evaluation, and insufficient integration of media education into daily information consumption practices. The developed model combines methods of comparison, filtering, verification, and information analysis using mathematical models, machine learning methods, natural language processing (NLP), clustering, TF-IDF, cosine similarity, latent semantic analysis, and collaborative filtering. The system architecture is designed using IDEF0, IDEF3, and UML methodologies. The practical implementation is realized as a chatbot providing personalized recommendations, alternative source search, semantic text analysis, and user support in developing critical thinking skills. The proposed information technology has the potential to enhance media literacy and resilience to information manipulation in the context of modern information warfare and rapid development of digital technologies.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17108
Располагается в коллекциях:126 – Інформаційні системи та технології

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Martynova_TS_KR_126_2025.pdf1,41 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет