DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17167

Название: Особливості соціально-психологічної адаптації до навчання в закладах освіти молодших підлітків
Другие названия: Peculiarities of socio-psychological adaptation to learning in educational institutions for younger adolescents
Авторы: Левківська, С. П.
Levkivska, S.
Ключевые слова: адаптація
adaptation
соціально-психологічна адаптація
socio-psychological adaptation
неадаптованість
maladaptation
дезадаптованість
maladaptation
навчальна адаптація
educational adaptation
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Левківська С. П. Особливості соціально-психологічної адаптації до навчання в закладах освіти молодших підлітків : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Скидан О. В. – Житомир, 2024. – 43 с.
Аннотация: Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми адаптації учнів 5 класу до навчання в школі. Попри значну увагу науковців до цієї тематики, залишаються відкритими питаннями, які пов’язаними з надійністю критеріїв оцінки адаптації до конкретного навчального середовища. Недостатньо розробленою залишається система визначення рівнів адаптації учнів 5 класу, яка враховувала б всі основні компоненти цього процесу: психофізіологічний, психологічний, соціальний і педагогічний. Аналіз результатів дозволяє говорити про хвилеподібну динаміку емоційної адаптації учнів, яка характеризується наростанням рівня тривожності починаючи з перших місяців навчання і до зимових місяців та поступовий спад ближче до весни, в період навчання, коли учні мали б вже адаптуватися до нових соціально-психологічних умов. Результати спостереження за адаптацією учнів 5 класу до шкільного навчання свідчать про наявність трьох учнівських груп, які відображають загальні адаптаційні тенденції в них. Учні двох груп у різному ступені потребують допомоги, спрямованої на зниження напруженості адаптаційного процесу. Таким ефективним інструментом в розвитку соціально-психологічної адаптації до навчання в закладах освіти молодших підлітків є соціально-психологічний тренінг.
The qualification work is devoted to the study of the problem of adaptation of 5th grade students to school. Despite the considerable attention of scientists to this topic, open questions remain related to the reliability of the criteria for assessing adaptation to a specific educational environment. The system for determining the levels of adaptation of 5th grade students, which would take into account all the main components of this process: psychophysiological, psychological, social and pedagogical, remains insufficiently developed. Analysis of the results allows us to speak of a wave-like dynamics of emotional adaptation of students, which is characterized by an increase in the level of anxiety starting from the first months of study and until the winter months and a gradual decline closer to spring, during the study period, when students should already adapt to new socio-psychological conditions. The results of observation of the adaptation of 5th grade students to schooling indicate the presence of three student groups, which reflect general adaptation tendencies in them. Students of the two groups need assistance to varying degrees, aimed at reducing the intensity of the adaptation process. Such an effective tool in the development of socio-psychological adaptation to study in educational institutions for younger adolescents is socio-psychological training.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17167
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Levkivska_SP_KR_053_2024.pdf437,71 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет