DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17229

Название: Емоційний інтелект як чинник ефективного стрес-менеджменту у фахівців соціальних професій
Другие названия: Emotional intelligence as a factor of effective stress management in social work professionals
Авторы: Смаглій, О. В.
Smahlii, O.
Ключевые слова: емоційний інтелект
emotional intelligence
стрес-менеджмент
stress management
професійне вигорання
professional burnout
соціальні професії
social professions
емоційна саморегуляція
emotional self-regulation
емпатія
empathy
самосвідомість
self-awareness
стресостійкість
stress resilience
психологічна компетентність
psychological competence
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Смаглій О. В. Емоційний інтелект як чинник ефективного стрес-менеджменту у фахівців соціальних професій : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Кулаковський Т. Ю. – Житомир, 2024. – 50 с.
Аннотация: У роботі досліджено емоційний інтелект як важливий чинник ефективного стрес-менеджменту у фахівців соціальних професій. Розглянуто особливості впливу емоційного інтелекту на стійкість до стресу, здатність до емоційної саморегуляції та ефективну взаємодію у професійному середовищі. Здійснено теоретичний аналіз концепцій емоційного інтелекту та його складових, зокрема емпатії, самосвідомості, самоконтролю, мотивації та соціальних навичок. Проведене емпіричне дослідження спрямоване на вивчення рівня емоційного інтелекту (ЕІ) та його взаємозв’язку зі здатністю до стрес-менеджменту у фахівців соціальних професій. Робота у таких сферах, як психологія, соціальна робота, педагогіка та медицина, пов’язана з високим рівнем емоційного навантаження, частими стресовими ситуаціями та необхідністю вирішення складних соціальних проблем. У результаті дослідження встановлено, що високий рівень ЕІ сприяє ефективнішому стрес-менеджменту, знижуючи вплив негативних емоцій, таких як тривога, невпевненість чи емоційне виснаження. Ключовими компонентами ЕІ, що визначають здатність до управління стресом, є самосвідомість, самоконтроль, емпатія та розвинені соціальні навички. Зокрема, фахівці з високим рівнем ЕІ демонструють здатність підтримувати емоційну рівновагу, ефективно взаємодіяти з клієнтами й колегами та уникати професійного вигорання. Практичні результати дослідження підкреслюють значущість впровадження навчальних програм із розвитку ЕІ для фахівців соціальних професій. Такі програми можуть включати методи саморефлексії, вправи на самоконтроль, розвиток емпатії та емоційної саморегуляції. Впровадження подібних тренінгів сприяє покращенню емоційного здоров’я, підвищенню професійної ефективності та створенню сприятливого робочого середовища. Це дозволяє знижувати ризик професійного вигорання, підтримувати високу мотивацію та довготривалу залученість до професійної діяльності. Отримані результати також підкреслюють важливість емоційного інтелекту для формування ефективних комунікативних стратегій, які дозволяють налагоджувати довірливі стосунки з клієнтами й колегами. Це створює позитивний клімат у професійному середовищі, сприяє продуктивній співпраці та підвищенню якості надання соціальних послуг. Таким чином, розвиток ЕІ стає важливим чинником для забезпечення як індивідуального, так і командного успіху у сфері соціальних професій. Практичне значення роботи полягає в розробці методичних рекомендацій для розвитку емоційного інтелекту у фахівців соціальної сфери з метою підвищення їхньої стресостійкості та ефективності. Запропоновані методи включають техніки саморефлексії, емоційної саморегуляції та емпатичного слухання, що дозволяє фахівцям більш ефективно виконувати свої професійні обов'язки та знижувати ризик емоційного вигорання.
The study examines emotional intelligence as a crucial factor for effective stress management among social work professionals. It explores the impact of emotional intelligence on stress resilience, the ability to self-regulate emotions, and effective interaction in the professional environment. A theoretical analysis of emotional intelligence concepts and its components, such as empathy, self-awareness, self-control, motivation, and social skills, was conducted. The conducted empirical study focused on examining the level of emotional intelligence (EI) and its relationship with stress management abilities among professionals in social fields. Work in areas such as psychology, social work, education, and healthcare is associated with high emotional demands, frequent stressful situations, and the need to address complex social issues. The study found that a high level of EI contributes to more effective stress management, reducing the impact of negative emotions such as anxiety, uncertainty, or emotional exhaustion. Key components of EI that determine stress management abilities include self-awareness, self-control, empathy, and advanced social skills. Specifically, professionals with high EI demonstrate the ability to maintain emotional balance, interact effectively with clients and colleagues, and avoid professional burnout. The practical results of the study emphasize the importance of implementing training programs aimed at developing EI for professionals in social fields. Such programs may include methods of self-reflection, exercises for self-control, and the development of empathy and emotional self-regulation. Implementing these trainings helps improve emotional well-being, enhance professional efficiency, and create a supportive work environment. This approach reduces the risk of professional burnout, maintains high motivation, and ensures long-term engagement in professional activities. The findings also highlight the significance of emotional intelligence in forming effective communication strategies that foster trust-based relationships with clients and colleagues. This contributes to a positive climate in the professional environment, facilitates productive collaboration, and improves the quality of social services. Thus, developing EI becomes a crucial factor for ensuring both individual and team success in social professions. The practical relevance of the work lies in the development of methodological recommendations for improving emotional intelligence among social professionals to enhance their resilience to stress and overall effectiveness. The proposed methods include techniques of self-reflection, emotional self-regulation, and empathic listening, enabling professionals to perform their duties more effectively and reduce the risk of emotional burnout.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17229
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Smahlii_OV_KR_053_2024.pdf419,92 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет