|
Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17245
|
Название: | Застосування навичок самодопомоги як умова розвитку психологічної стійкості особистості |
Другие названия: | Application of self-help skills as a condition for the development of psychological stability of the individual |
Авторы: | Подкаура, В. М. Podkaura, V. |
Ключевые слова: | навички самодопомоги self-help skills підлітковий вік adolescence психологічна стійкість psychological resilience розвиток особистості personal development |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Поліський національний університет |
Библиографическое описание: | Подкаура В. М. Застосування навичок самодопомоги як умова розвитку психологічної стійкості особистості : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Можаровська Т. В. – Житомир, 2024. – 62 с. |
Аннотация: | Актуальність теми зумовлена недостатністю наукових досліджень застосування навичок самодопомоги як умови розвитку псих. стійкості особистості.
Дослідження проводилося у 2024 р. на базі Великомолодьківської гімназії (Звягельський район Житомирської області).
Психодіагностичний комплекс методик склали Шкала резильєнтності Коннора-Девідсона-10 та методика для виявлення основних копінг-стратегій виходу зі стресу, кризи “BASIC PH”. Статистична обробка даних проводилась з використанням SPSS Statistics 26.0.
Дослідження мало 3 етапи: І (лютий 2024 р.) та ІІІ (кінець березня 2024 р.) – діагностичні для встановлення рівня стресостійкості, рівня володіння навичками самодопомоги, відстеженню змін. ІІ етап – три зустрічі на яких учні вивчали методи й методики розвитку психологічної стійкості, обговорювали у чому їх цінність та ефективність, робили практичні вправи.
Практична значущість отриманих результатів полягає у тому, що результати дослідження сприяють розширенню розуміння психологічної підтримки для учнів, що є ключовим для успішного навчання, стресостійкості в умовах війни. Рекомендації можуть використовуватися для розробки стратегій навчання та підтримки, спрямованих на покращення психологічного благополуччя учнів.
Результати дослідження підтверджують гіпотезу, що систематичне застосування навичок самодопомоги сприяє розвитку психологічної стійкості підлітків, позитивно впливає на рівень психологічної стійкості особистості в умовах нестабільності. The relevance of the research topic is due to the lack of scientific research on the use of self-help skills as a condition for the development of resilience.
The study was conducted in 2024 on the basis of the Velykomolodkiv Gymnasium (Zvyagel district, Zhytomyr region).
The psychodiagnostic complex of methods included the Connor-Davidson Resilience Scale-10 and the BASIC PH methodology for identifying the main coping strategies for overcoming stress and crisis. Statistical data processing was carried out using the SPSS Statistics 26.0 software package.
The study consisted of three stages. The first (February 2024) and the third (end of March 2024) were diagnostic, dedicated to establishing the level of stress resistance, the level of self-help skills, and tracking changes. Stage II - three meetings where students studied methods and techniques for developing psychological resilience, discussed their effectiveness, and did practical exercises.
The practical significance of the findings is that the results of the study contribute to expanding the understanding and improving psychological support programs for students; raising awareness and maintaining psychological and physical health, which is key to successful learning and life success, overcoming difficult challenges in war. The recommendations can be used to develop effective teaching and support, improving students' psychological well-being.
The results of the study confirm the hypothesis that the systematic use of self-help skills contributes to the development of psychological resilience of adolescents, has a positive effect on the level of psychological resilience of a person living in conditions of instability. |
URI: | http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17245 |
Располагается в коллекциях: | 053 – Психологія
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|