DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17249

Название: Психологічні особливості професійного стресу особистості та методи його подолання
Другие названия: Psychological characteristics of occupational stress and strategies for its management
Авторы: Рачук, Л. А.
Rachuk, L.
Ключевые слова: професійний стрес
occupational stress
освітяни
educators
копінг-стратегії
coping strategies
тривожність
anxiety
соціальна підтримка
social support
емоційна саморегуляція
emotional self-regulation
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Рачук Л. А. Психологічні особливості професійного стресу особистості та методи його подолання : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Кулаковський Т. Ю. – Житомир, 2024. – 85 с.
Аннотация: У роботі здійснено теоретичний та емпіричний аналіз психологічних особливостей професійного стресу працівників освіти. Розглянуто теоретичні підходи до розуміння стресу як адаптивної реакції організму, що має фізіологічні, психологічні та соціальні складові. Виявлено основні чинники професійного стресу серед освітян, його наслідки для емоційного стану, мотивації та здоров'я працівників. Емпіричне дослідження показало високий рівень стресу і тривожності у працівників освіти, що негативно впливає на їхню професійну діяльність. Аналіз копінг-стратегій продемонстрував ефективність проблемно-орієнтованих підходів та соціальної підтримки у зниженні стресу, тоді як стратегія уникнення посилює напруження. Розроблено та впроваджено програму подолання професійного стресу, що включала тренінги, методи емоційної саморегуляції та розвиток соціальної підтримки. Результати впровадження програми показали значне зниження рівня стресу та підвищення ефективності адаптивних копінг-стратегій серед освітян.
This study provides a comprehensive theoretical and empirical analysis of the psychological characteristics of occupational stress among educators. Theoretical approaches to understanding stress are explored, focusing on its physiological, psychological, and social dimensions as an adaptive response to stressors. The research identifies the main factors contributing to occupational stress in education and examines its impact on emotional well-being, motivation, and overall health. The empirical research demonstrates that educators frequently experience high levels of stress and anxiety, which adversely affect their professional performance. The findings highlight the effectiveness of problem-focused coping strategies and social support in mitigating stress, while avoidance strategies tend to exacerbate emotional strain. A stress management program was developed and implemented, incorporating training sessions, emotional self-regulation techniques, and methods for enhancing social support. The results indicate a significant decrease in stress levels and improvements in adaptive coping strategies among educators, confirming the program's effectiveness.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17249
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Rachuk_LA_KR_053_2024.pdf1,13 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет