DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти >
053 – Психологія >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17270

Название: Психологічні аспекти стресу та його вплив на здоров’я
Другие названия: Psychological aspects of stress and its impact on health
Авторы: Нехворовська, Н. В.
Nekhvorovska, N.
Ключевые слова: стрес
stress
стрес-менеджмент
stress management
стратегії
strategies
копінг-стратегії
coping strategies
Дата публикации: 2024
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Нехворовська Н. В. Психологічні аспекти стресу та його вплив на здоров’я : кваліфікаційна робота : спец. 053 «Психологія» / Поліський нац. ун-т, каф. психології ; наук. кер. Литвинчук А. І. – Житомир, 2024. – 51 с.
Аннотация: Стрес вагомо впливає на фізичне і психічне здоров’я особистості. Тому, це питання є дуже актуальним в наш неспокійний час, адже вимагає від особистості оволодіння стратегіями розв’язання проблемних, кризових, а підчас, й екстремальних ситуацій. Тому розглянуто дослідження стресу як багатогранного феномену, що впливає на фізичний і психічний стан людини. У роботі розглядаються основні теоретичні підходи до визначення стресу, його види та фактори, що його викликають. Особлива увага приділяється механізмам психологічної реакції на стрес, таким як емоційна, когнітивна та поведінкова адаптація. Аналізується вплив стресу на фізіологічні системи організму, включаючи імунну, серцево-судинну та ендокринну системи, а також на психічне здоров’я, зокрема розвиток тривожних розладів, депресії та психосоматичних захворювань. Увага зосереджена на ролі особистісних особливостей, таких як стійкість до стресу, рівень тривожності та тип темпераменту, у визначенні впливу стресу на організм. У роботі розглядаються механізми адаптації до стресу та фактори, які впливають на стійкість до стресу, включаючи особистісні характеристики, соціальну підтримку та способи регуляції емоцій. Описано емпіричне дослідження психологічних аспектів стресу у педагогів та психологічних особливостей вибору ними копінг-стратегій. Особливу увагу приділено методам профілактики і подолання стресу, таким як психотерапевтичні підходи, релаксаційні техніки та здоровий спосіб життя. Результати дослідження є корисними для розробки рекомендацій щодо підвищення стресостійкості, а також зниження негативних наслідків стресу для здоров’я людини. Перспектива досліджень з цієї проблеми вбачається в розробці психопрофілактичного тренінгу, спрямованого на відпрацювання ефективних копінг-стратегій для педагогів. Тема є актуальною в контексті сучасних умов життя, які характеризуються високим рівнем стресових факторів, і має практичну значущість для покращення якості життя та збереження здоров’я населення.
Stress has a significant impact on the physical and mental health of an individual. Therefore, this issue is very relevant in our turbulent times, because it requires the individual to master strategies for solving problematic, crisis, and sometimes extreme situations. Namely, the study of stress as a multifaceted phenomenon that affects the physical and mental state of a person is considered. The paper discusses the main theoretical approaches to the definition of stress, its types and factors that cause it. Particular attention is paid to the mechanisms of psychological response to stress, such as emotional, cognitive, and behavioral adaptation. The effects of stress on the body's physiological systems, including the immune, cardiovascular, and endocrine systems, as well as on mental health, including the development of anxiety disorders, depression, and psychosomatic illnesses, are analyzed. The focus is on the role of personality traits, such as stress tolerance, anxiety levels, and temperament type, in determining the effects of stress on the body. The paper examines the mechanisms of adaptation to stress and the factors that influence resistance to stress, including personal characteristics, social support, and ways of regulating emotions. An empirical study of the psychological aspects of stress in teachers and the psychological features of their choice of coping strategies is described. Particular attention is paid to methods of preventing and coping with stress, such as psychotherapeutic approaches, relaxation techniques and a healthy lifestyle. Particular attention is paid to methods of preventing and coping with stress, such as psychotherapeutic approaches, relaxation techniques and a healthy lifestyle. The results of the study are useful for the development of recommendations for increasing stress resistance, as well as reducing the negative effects of stress on human health. The prospect of research on this problem is seen in the development of psychoprophylactic training aimed at developing effective coping strategies for teachers. The topic is relevant in the context of modern living conditions, which are characterized by a high level of stress factors, and is of practical importance for improving the quality of life and maintaining public health.
URI: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/17270
Располагается в коллекциях:053 – Психологія

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Nekhvorovska_NV_KR_053_2024.pdf589,61 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет